Indy Storm

Michael

Välkänd medlem
1 jan 2000
399
0
16
Är det någon som har några erfarenheter av denna modell?
Kan en storm vara ett bra köp eller ska man satsa på nåt annat om man nu vill ha lite att köra med?
 

orphanus

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Umeå Sverige
puttputt.mys.li
Har en -94:as Storm som jag överlag är nöjd med. Det kommer säkert inlägg om att den är stor och tung, men den går okej för dom pengarna den kostar.

Försök hitta en med XTRA-10 boggie, den är flera gånger bättre än orginal XC-100 alternativt sätt in en själv, är lite jobb men värt det. Tog två-tre kvällar för två pers.

Ett variatorkitt som höjer tillslagsvarvet till omkring 4500-5000 varv och en annan helix och fjäder i sekundären (kommer inte riktigt ihåg stigningen just nu) är också att rekommendera liksom en högkamsmatta 30 eller 32 mm. Jag har lite problem att få ned all effekten i snön med min 25 mm.

Men självklart om du har pengarna så går du på nåt som är lite nyare och lättare, som t.ex. en 99:as XCR 800 el. liknande.
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Jag kör en Ultra SPX, den har samma chassi som dom nyare Stormarna. Jag tror faktiskt att det inte är så mycket som skiljer bortsett från motorn och färsättning/dekaler.
Helt ok skoter i sin helhet. Går att köra lössnö med (men det går lite tungt) och går att smiska led med också för den delen. Men precis som tidigare talare sagt så kommer alla att klaga på dig att du har en blyhingst :D Du är inte snabbast efter leden men du kan ha riktigt skoj! Och det är väl knappast nån nackdel att det gamla Stormchassit (i mitt tycke) är dom absolut snyggaste skotrarna!