indy 500

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
hej nån som kan ge lite tips om en polaris indy 500 -98..funderar på en sån nämligen..dom flesta säger att kolvarna går rätt ofta e de sant? :rolleyes:
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
hej nån som kan ge lite tips om en polaris indy 500 -98..funderar på en sån nämligen..dom flesta säger att kolvarna går rätt ofta e de sant? :rolleyes:
Måste vara dagens lögn, har haft en 500 och vet av många som har och dom håller bra tror flera här håller med mig.
 

pea

Välkänd medlem
1 jan 2000
238
0
16
Ganska många som jag känner har under någon period haft Indy 500-or av varierande årsmodeller, både korta och långa. Kolvarna har tvärtemot vad du hört inte alls varit något stort problem på dessa motorer. Kan inte komma på någon som ens haft problem med dem.

Är det en garanti för att just det exemplar du är intresserad av inte kommer att få problem med kolvarna? Självklart inte. ;)

Men jag skulle vilja påstå att indy 500-motororena generellt sett haft mycket få kolvproblem.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
488 lc (indy 500an) är nog den driftsäkraste motorn du kan ha i en skoter.
har en 98 som jag böt kolvar i nu i sommar, det var dags efter 600 mil
men det hade nog gått å köra 3-400 mil till på de gammla

dessa motorer är ruggigt glesa ,viktigt att varmköra innan man spöar dem
och de har ett relativt lågt effekt utag .jag har hört om 488a maskiner som paserat 1000 mil med råge utan bekymmer
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
låter bra då,,nja läste lite i skoterbanken å där står de att dom har skurit för rätt många (kolla själv),,kanske blir en sådan då!!!!!!!!! tack å tack för hjälpen
 

Thor

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
0
16
låter bra då,,nja läste lite i skoterbanken å där står de att dom har skurit för rätt många (kolla själv),,kanske blir en sådan då!!!!!!!!! tack å tack för hjälpen
Skoterbanken är nog inte så mycket att gå på alla gånger :eek:

vissa verkar skriva en massa ont bara för att....synd men sant
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Vilken märke är det på motorn i en indy 500 -98 ``?? Nya lr gammla ??
Fuji

Skulle bara vilja tillägga att :
1. det finns oerhört många INDY 500 motorer på marknaden så att man hör att det finns de som bytt kolvar är det inte så konstigt.
2. Kolvproblem = dålig kvalitet visar sig ganska direkt från fabrik, andra problem tex. snöskärningar och snålbestyckningar är ju inte kolvens fel

Har haft tre st. indy 500 och den första gick 950 mil i min ägo utan problem och den har nu gått ca. 1400 mil fortfarande orenoverad.
 

jonch

Medlem
6 feb 2007
48
0
1
jag har en indy 500 med gammla fuji motorn, går bra som fan, men just nu variator haveri :(