INDY-500 ( 1998 ) , Ett bra köp ?

Veyron

Medlem
4 dec 2005
20
0
1
skellefteå
:) Hej alla skoter fans!

Vilken skoter ska jag köpa?
Jag funderar på att köpa en INDY-500 ( 1998 )
Är det ett bra köp ?
...går den att hoppa någorlunda högt med och hur är kvaliten?
räcker motorstyrkan?
är rätt så ny på skoterfronten..

tack på förhand / Jonas
 
Senast redigerad av en moderator:

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Indy 500 är en mycket lättkörd och rolig skoter och passar därför bra som nybörjarmaskin. Det är bra kvalitet, men skicket är som vanligt viktigast när man letar begagnat (det går att köra sönder vad som helst). Det är ingen "hoppa ramp" eller crosskoter, men du kan utan vidare leka med den utan problem, framför allt då den är lättkörd & "snäll"
 

Veyron

Medlem
4 dec 2005
20
0
1
skellefteå
ska jag satsa på den? lr köpa nått annat tex mxz 500 lynx enduro lr nått? anledningen till att jag vart sugen på polarisen är att den verkar grymt mycket bättre än andra i samma prisklass på att köra i puder. lr har jag fel?
 

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Jag vet inte hur Lynxen går i lössnö men Indy 500:an går mycket bra i lössnö (för att vara en kortbandare), den går t ex mycket bättre än polaris generation 2 (from -99). Troligen beror detta på en kombination av motorkaraktären och lagom kamhöjd (25 mm om jag minns rätt). : :)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Det är en bra skoter! Lämpig motor, lättkörd o allt annat som dom ha skrivit.. Ingen dålig skoter direkt
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Nu skall jag inte surra skit om Polaris, men nog skulle då jag lätt föredra en Lynx G-type 494/583 eller en MXZ istället för en Indy 500.
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
Jag tycker att du ska satsa på en nyare Mxz 440x istället.. en lite nyare.. fast det beror på.. i en 440 brukar chansen vara lite större att man måste byta slitage delar.. kolvar osv.. plus att dom är ofta cross körda så då måste man kolla att dom är raka å fina och sen måste man nenovera dämpare om det inte är gjort.. men det finns alltid bra examplar.. :)
en 440 går ju inte lika bra i lössnö men annars är dom kvicka..