Inbyteslistan vicke skämt

  • Trådskapare Thomas Fröjd
  • Startdatum
T

Thomas Fröjd

Vilken sjuk lista... klart de kan sätta vad som helst. den där listan har ju ingen verklighets förankring i huvud taget. Rev 600 för 70 tusen... ohhhhh tack. Känar ni tillräckligt då????? F7 för 68 tusen. Rx1 för 85 och...... lynx rave 800 .. 69 tusen. 800 edge för 67 tusen... men halloooo skotrarna kostar långt över 100 000 kronor för några månader sen. Ja blir så less på sånt här skit.
 
L

Loke

RE%3A Inbyteslistan vicke sk%E4mt

det är vi köpare/ägare som själva har makt att styra priserna om vi vill eller kan!
jag menar om jag kommer och vill byta min skoter men får ett skamligt bud (vilket denna lista består av)så skulla alla bara säga nej tack då behåller jag min gamla!!
vad skulle handlarna göra då? dom vill ju sälja!? det är nog det enda sättet att utöva påtryckning och få nån förändring.
men att få alla att göra det är en annan sak.
 

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
39
Alltså om affären ger 68 för en F7a till dej som inbytare lär dom ju ta ut 80+ för den så det som står är väl det lägsta priset men man måste ju också förstså att priserna höjgs när handlarna ska sälja ut den dom måste ju tjäna på affären.
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Jag håller med om att det är skambud men det är inte vi enskillda personer kan göra nått åt utan det är som nån till sade att vi måste stå på oss vid affärer,,.! Men hur lätt är det när man lyckas pruta sej till en "bra affär"??!! Det är bara till att köpa en som man vill behålla...Å det är Arctic Cat..!
 
G

Grott-Ove

Ja, det är väl klart som fan att säljaren måste tjäna på affären? Hur fan skulle affärerna se ut annars.. ?

Det är ju upp till var och en om man vill sälja den privat eller byta in den via handlaren.
 
L

Loke

Det finns inget annat fordon/farkost mm som har ett så undermåligt pissigt andrahansvärde som snöskotrar har i förhållande till vad dom kostar "thats a fact" sen får dom säga vad dom vill.
p.s är du handlare själv Grott-ove lol
 
T

Thomas Fröjd

Det är väl klart att de ska käna pengar. men måste vi då förlora 50 000 på tre månader för det????????

Inte faaaaan byter du väl in en F7 03a till en F7 04a med en privat person. hörrö handlare grott-ove tänk till lite !!
 
F

Fattiglapp

Hur kan det komma sig att mc-handlare klarar sig? Eller de som säljer trädgårdsmaskiner. Eller båtar. Eller alla andra utom just skoter. De är det synd om minsann.... Prisfall på 40000 bara rätt av. Gynnar det försäljningen i långa loppet????? Skotern är en överprisad maskin och det märks allra hellst vid byte hos er.
 
K

kentsi

RE: RE%3A Inbyteslistan vicke sk%E4

Alla försäljare är nog inte sådana. En kompis till mig fick 64 tusen förra året för en 99as mach1 a som var krockad på ena fotsteget och länkarmen + att han hade hål i baljan (Kanske till och med var chassie sned). Så nog finns sjyssta förseljare med!
 
R

raggarlasse

64 tusen förra året för en 99as mach1 ----största skämtet av dom alla
 
5

#59

Och allt blir dyrare och dyrare fast dollar blir svagare och svagare !!!!!!!!!!
Det är någon som skrattar hela vägen till banken !
Bojkotta handlare som följer "listan"
 
G

Gästur

Ett exempel: En -04 summit 800x kostar ca 8100 US dollar i staterna vilket blir 63000:- rakt översatt till Sv kronor. Utpriset i Sverige ligger på 110 000:- (med försäsongsrabatt avdragen)

Å som ni säger så blir vi ju inte grundlurade bara när vi köper en skoter rent, utan även nästa säsong när man ska byta in "ratet" man köpt dyrt ett år innan.... Så jag håller helt å hållet med om att vi blir blåsta av nån, men av vem?? Näe fram för mer privatimporter av skotrar!!
 
S

Sven-Gunnar

Loke och Tomas Fröjd måste vara dom dummaste jävlarna som finns!

Säg mig hur f-n affärerna ska kunna gå runt om handlaren INTE tjänar på affären?

Sen så glömde ni notera det Grott-Ove skrev: "Det är upp till var och en om dom vill byta in den eller sälja privat".

Det är väl klart så förbannat att en människa med vett i huvudet säljer den privat om han vill tjäna pengar gentemot att lämna in den till handlaren och få 20 papp mindre då han säljer skotern.
 
P

Precis

En försäljare ska tjäna på att byta in en maskin, de renoverar de som behöver renoveras, går igenom maskinen och liknande. Hur mycket kostar sådant för dig som privatperson, det kostar en slant.

Sedan tar de upp plats i 'butiken' för att visas upp, vilket tar plats av andra maskiner. Där kommer det till pengar.

Du får oftast garantier när du köper av en handlare även om de är på en äldre maskin. Dvs som inte är ny.

Ska du tjäna på en affär i slutet så föredrar jag att köpa av en handlare, vill du göra dig en billigare affär som kanske slutar dyrare, så lita på det som en privatperson skriver.

Privatköp = Inga garantier, inget alls.

Handlare = Garantier och du kan dra handlaren till domstol och liknande om denne inte följer kontrakt osv.

Och till er som vårdar språket, knip igen och kom med rejäl information istället för att bara säga en massa skit och sen behöva äta upp den, för de kan inte smaka vidare bra.
 
D

Diversion

MC (ej cross) är som bilar. En 2 år gammal sporthoj som en R1a t.ex. är om den inte är krockad fortfarande fin trots att den körts hårt. Den färdas på landsväg så fjädring och annat slits inte som på en skoter.

En 2 år gammal sportskoter kan i värsta fall vara skrot, beroende på hur den körts.

 

EDGE700

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Luleå Sverige
Även en privatperson kan ställas till svars om han/hon säljer ett fordon med dolda fel av betydande art (lite större fel).

Om köparen upptäcker något stort fel som säljaren inte har upplyst om så kan köpet hävas.
 

Reaper

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
Outlands S
Dem tvättar och putsar mest bara och drar en rövare om maskinen håller så är det ju bra annars så får dem laga lite
det är den erfarenhet jag har