Import

John

Välkänd medlem
1 jan 2000
110
0
6
Hej jag har suttit och kollat omkring på internet på amerikanska skoter sidor! Å de är så J*vla billiga i staterna! Nu undrar jag om det är någon som har privat importerat nån skoter och hur mycket det skulle kosta=)

800x

Välkänd medlem
1 jan 2000
136
0
6
jag har en privat importerad formula mach 1
den kostade mig ca. halva pengen då jag köpte den men nu är reglerna ändrade ...
räkna med en frakt på 10000 , en tull från amerika på x antal % , inreg. i svergie mm.
så tror jag att du hamnar inte allt för långt ifrån vad samma skoter kostar hos en handlare , du kanske tjänar 10 - 12000 skulle jag tro men !!! då får du amerikanska dämparuppsättning , bestyckning osv.

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
hur jag räknar? några jag känner gjorde det fast det var ju nått år sen så jag vet inte om det blivit dyrare att importera

Brannmark

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
46
Kalix
Bäst är det ju om du själv ringer och frågar angånde import av fordon. Tänker du köpa ett nytt fordon???

Isåfall måste du även betala 25% moms på priset också.

Ring till bilprovningen och vägverket och hör vilka papper och regler som gäller för just den model du är intresserad av, sen ringer du till tullverket och hör vilka tullavgifter som gäller på det fordon du vill importera. Tullverket ansvarar även för momsen vid import, så de vet vad som gäller där också.

Angånde frakten, prova med något företag som importerar tex jänkar bilar om de har ledigt i en container. Annars kan du ju höra med tex DHL som fraktar saker över hela världen.

/Brannmark