Idkerbergt

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Finns de nå folk här på forumet som brukar vara i Idkerberget, Gyllberget, Älgberget och köra? Dessa ställen ligger mellan Borlänge och Ludvika. Isf skulle jag gärna komma i kontakt med er!
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
jag åker ofta åt det hållet. inte än i år dock. Har precis bytt höftled efter en del olyckor.
men lite mera snö så...
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ja det är mig de handlar om. Hojta gärna till om du ser min skoter i de områderna!

Mvh

Åker en hel del i närheten av Idkerberget och Gyllbergen, tex Stora Älgsjön och runt dom krokarna. Brukar vara mycket snö där, men i år är det sämre. Vissa leder precis sladdade, åkbart men inte mer än så.
Antar att det var dig det stod om i tidningen idag? Jobbigt:argh:http://www.dt.se/brottsplats/article563197.ece
 

_hjorten_

Välkänd medlem
29 okt 2007
162
0
6
Borlänge
Blir väl en del turer runt om där under vintrarna, ska hålla koll efter din Yamaha!! Man blir förbannad..är då fan att man inte får ha sina saker ifred! Hoppas du får tillbaka den!

/Mvh
 

trogen

Välkänd medlem
17 dec 2008
400
0
16
42
Borlänge/Tjärnvallen
Hur ser lederna ut där nu och är dessa utmärkta? Är det farbart? Finns det någon karta att tillgå? Vore tacksam om någon kunde tipsa om ett bra ställe att utgå från.
 

cyan

Välkänd medlem
23 dec 2010
118
0
6
Piteå
Tjena Trogen hoppas det är Bra i Borlänge :D själv har vi fått massa snö här uppe i Piteå. Jag såg bilder från en kompis som hade åkt från Lindan till idkerberget och va då riktigt fint med snö på bilderna och ni har ju fått mer snö efter det så ska ej va nå problem åka dit sen offroad kanske ej är super bra än men att köra efter lederna ska då inte vara några problem =) och har du gått tillbaka till Yamaha?
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Leden e stampad upp till älgsjön o de e bra med snö där uppe men som sagt ingen botten alls o prata om... Tror inte idkerberget har nån som sladdar nå leder nu

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Sladdat från djurås upp till tryssjön och trampat upp till Älgsjön. Joina Gagnefs snöskoterklubb på FB och bli medlem i klubben vettja. Stark klubb som arbetar hårt med att hålla god standard på lederna.