Idag skar Reven

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Just när vi har fått ENORMA MÄNGDER SNÖ så ska skoter snö skära blir så less fattar inte hur ski-doo kan släppa denna kassa luftbox har även sådant skydd (ser ut som en damstrumpa) Blev tvungen att traska ca 2km i lår djup puder har nog aldrig varigt så enormt trött efter en skoter tur och förbannad.
Hittade inte heller min hjälm och mina glasögon dom råkade jag kasta någon stanna på läggdan.
Har även planerat en tripp till saxnäs nu på Fredag betalt stugan m.m

Ska ut i morgon och skruva och se hur stor skadan är motorn var ny renoverad med 2nya cylindar kolvar stakar och lagar han köra ca 50mil :mad:

Gonatt!

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
VET PRECIS HUR DU KÄNER LIDER MED DEJ. JAG HAR NYSS FÅTT IHOP MINA SKI DOOSAR BÅDE MIN OCH FRUGANS SKAR.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna
Lider med dig! Min Assault skar för mig när det var som bäst före. Irriterande

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Lider oxå med dig! Har en Renegade 1000 sdi -06a som har skurit 2ggr på 2veckor så jag vet hur du känner dig!! Jag hann köra 700meter mellan gångerna!! :bawling:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Lider oxå med dig! Har en Renegade 1000 sdi -06a som har skurit 2ggr på 2veckor så jag vet hur du känner dig!! Jag hann köra 700meter mellan gångerna!! :bawling:
Nämen sluta! Är du allvarlig?

Luft i oljepumpen, eller?

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
37
Skellefteå
Man måste lära sig av misstagen:( Blanda BRA olja i tanken är de ända jag säger, då händer oftast inget oväntat så länge man inte har trasiga insugsgummin...

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Hade olja i tanken och oljade in både cylindrar å kolvar riktigt vid montering! ingen luft i oljepumpen heller! Drog tjuvluft första gången den skar på båda cylindrarna men nu skar den bara på ena (variatorsidan) å ingen vet säkert varför men dom tror att den har fått för lite soppa den här gången!

nik77

Aktiv medlem
27 dec 2007
82
0
6
Utanför Umeå
Ja makalöst, satan vilket missflyt. Men du är ju som sagt inte den ende som helt plötsligt står med en skuren motor.

Hur mycket var du tvungen å byta vid respektive tillfälle? Kunde du återanvända något? Högst intresserad av allt kring dessa Rotax motorer, verkar ju onekligen som om Rotax har bekymmer med konstruktionen utav motorerna på senare modeller.

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Ja makalöst, satan vilket missflyt. Men du är ju som sagt inte den ende som helt plötsligt står med en skuren motor.

Hur mycket var du tvungen å byta vid respektive tillfälle? Kunde du återanvända något? Högst intresserad av allt kring dessa Rotax motorer, verkar ju onekligen som om Rotax har bekymmer med konstruktionen utav motorerna på senare modeller.
Första gången bytte jag båda kolvarna - oringar+packning i toppen - cylinderfotspackning - nål lager - kolvbultar+knasster - begangnade cylindrar Är monoblock på 1000cc så dom sitter ihop!
Nu blir det ny nikasil på båda cylindrarna + en ny kolvme bult å knasster + packningar mm i vevhuset! Har inte rivit vevhuset än så jag vet inte vad som behöver bytas!

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
om du menar min så hade den gått 400mil när den renoverades alla lager stakar kolvar, men den var EXTREM lös/fluff snö när den skar p.g.a att luftfiltret blir blött och drar in vatten :mad: just när vi har så kanon skoter före i skellefteå/boliden 60cm puder på ca 30cm grund och ca 1,70cm i dikena efter 95an typ helt fantastiskt :rock:
men de såg inte så farligt ut i ena cylinder och lite rester i den andra har beställt orginal kolvar och har lånat ett par beggade sno pro som ska monteras i morgon ska även tvätta cylindrarna var någon djupare repa men ej så farligt de håller då i 1vecka då jag är saxnäs senså ska han få sig e rejäl omgång i garaget 2nya cylindrar/eller lagade att de ska vara så svårt att lägga upp bilder efter som jag har dator dyslexi.
Ska typ montera sådana KN:filter sedan som ska tåla snö sitter och spanar efter andra uppgraderingar okså
Ska även hinna montera drag så tanten ska kunna följa med men jag tror jag ska skita i draget och ha hon på dynan i stället och snöra av hon vid närmsta is :hahaha:

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Usch vad jobbigt att det ska rasa när det är som roligast :(
Har kommit 40cm lössnö här och i helgen när jag var ut och prövade så gick det över huven så den drog i sig kallsanö och gick bara bluddrigare och bluddrigare tillslut gick det inte att trycka fullgas och när man tryckte så mycket det gick fick man gashäng i någon sekund :p for hem och lyfte trottlarna (efter jag tinat lös dom) och såhär såg det ut :rolleyes:

Undrar då ska det inte vara ett filter ovanpå luftburken ??? Har enbart dom innanför rutan på lyktbulan just nu.

Malm88

Välkänd medlem
27 nov 2008
181
0
16
Sundsvall
Haha ser ut som ett snöbollskrig i dina förgasare! har en mxz x 00 jag med jag har iaf ett filter uppe på luftburken, men får in snö likt förbannat, går inte att köra i detta puder jag bluddrar fram. Värdelöst

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.614
10
38
34
Lugnvik
Haha ser ut som ett snöbollskrig i dina förgasare! har en mxz x 00 jag med jag har iaf ett filter uppe på luftburken, men får in snö likt förbannat, går inte att köra i detta puder jag bluddrar fram. Värdelöst
Snödamm blandat med olja/bensin var som ett klet :p okej, tur att det inte är såhär mycket löst så ofta då, går just nu ovanför lyftbågen fram efter okörd led :laugh:

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Nu lägger jag ner skoter för evigt han köra ca 800m på läggdan innan den börjar gå på 1 cylle kollade stiften gjorde ett komp prov visade 9på variator sidan och 4på andra hade ju för fan nya ringar på hyffsade beggade sno pro kolvar !!!!!! de skulle ju bara böhöva hålla i 6dagar sedan skulle hela skiten ner men nu blir de fan att låna svärfars ockelbo 8000 och sitta och fiska hela veckan i fjällen:mad:

FUCK hatar skoter"!!"