Hurpbra håller piratkolvar på skoter?

andersson_97

Aktiv medlem
28 jul 2012
64
0
6
Sysslebäck
Hur bra håller piratkolvar på skoter?

Hej! Jag undrar om det finns något generellt på skotrar och piratkolvar? Om hur bra piratkolvarna på T.ex Skoterdelen.se håller om man sätter i dom i en motor? I jämförelse med Originalkolvarna?
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Det räcker väl med en tråd? Som svar på din fråga finns det många olika tillverkare på kolvar. Finns många olika kvaliteter på kolvarna med. Kimpex kolvarna bör man hålla sig undan från.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Sv: Hur bra håller piratkolvar på skoter?

Kimpex kan man köra i fläktkylda motorer men man MÅSTE mäta upp kolven vs borret och även kolla att ringarna inte har vassa skägg. Vissa kolvringar går inte ens in i ringspåren men det går fila upp. Man måste ha bra vetskap hur man mäter en kolv vs borret med andra ord.

Snopro kolvar håller bra i värre maskiner men även dem kan ha olika mått på samma serie. Dem har inte samma kvalite som org kolvar helt enkelt. Ringarna slits även fortare på snopro vs org och wiseco, men det ger bara mer toppendpower .

Man bör kolla upp org kolvar också men där är det mindre chans att det är felande.
 

A-Cat

Medlem
8 nov 2012
44
0
1
Umeå
Hur bra håller wiseco kolvarna?, är det också bara skrot?

Om man jämför med original.
 

andersson_97

Aktiv medlem
28 jul 2012
64
0
6
Sysslebäck
Jag köpte Wiseco kolvar och satte i, Jag har nu kört ca 130 mil med dom, och än så länge så funkar dom fint! Me jag försöker vara noga med varmkörningen :)
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Hur bra håller wiseco kolvarna?, är det också bara skrot?

Om man jämför med original.
Wiseco och Wössner är smidda kolvar och ska väl anses som snäppet bättre än original som oftast är gjutna.

Smidda kolvar kräver dock lite omsorg som varmkörning innan man börjar busa på allvar.

Skickat från min GT-I8150 via Tapatalk 2