Hur vill vi att betalledsystem ska se ut i framtiden???

Sune

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
RE: inga avgifter!

Det finns inga bra patentlösningar på detta, så det måste lösas från ort till ort.
Men en skoterskatt skulle väl kunna hjälpa till att finansiera det hela, om man hittar en enkel lösning på fördelningen av skattepengarna.

Mvh Sune solsken!
 

Sune

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
RE: inga avgifter!

Ps. För ingen vill väl att man ska behöva att betala för varje område som man passerar.

Mvh Sune solsken!
 
J

Jäppe

RE: inga avgifter!

Det kommer att bli som med slalom annläggningarna hur dyrt som hälst att åka, så det är väl bara längdåkning kvar för det kostar inget (går på skattsedeln!).

Ps. Blir nog att ligga på soffan snart...;) ;-) ;)
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: inga avgifter!

Det verkar som alla har lagt sej på soffan, för det röstas dåligt tycker jag. Mera röster vill ja se!!!
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
RE: inga avgifter!

Jag tycker man ska få betala 1000 kr i året åt staten(mer) så att sverige kan ha bättre ekonomi, och högre studiebidrag
 

anders3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
79
0
0
RE: inga avgifter!

jag tycker inte att skoterklubbarna försöker få in mera pengar i klubben, då jag tog förarbeviset så ingick medlemsskap i priset(för ett år) och efter detta så har de inte skickat något inbetalningskort..och det är ju inte precis som om man går och frågar gulla vacker om man får betala eller?
 
J

Johan N

RE: inga avgifter!

Självklart är det bra om klubbarna skickar ut inbetalningskort till tidigare medlemmar så att de blir påminda om medlemsavgiften. Men ett uteblivet inbetalningskort hindrar ju inte att man tar reda på hur man betalar på annat sätt.

Det låter som en tämligen oekonomisk klubb som bjuder på avgiften för ett år, smartare vore väl att kräva erlagd årsavgift för att få delta i kursen.

 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: inga avgifter!

Nisse! Kör mer skoter så får Persson mer skattemedel till studiebidrag, Det är inte meningen att Persson ska ha något av dessa pengar. Dom ska väl gå oavkortat till lederna (klubbarnas ledverksamhet) så vi slipper alla dessa avgifter här och där...
 
S

sabercat_girl

RE: inga avgifter!

längåkare lika med skatte smitare någon som håller me mig dom vat vad det gäller tänk om man inte behövde be tala skatt när man åker skoter !!!!! "längåkarn nu kommer jag}> "
 
G

glägga

RE: inga avgifter!

Hej Bacon, har just röstat och här är min åsikt om framtidens skoteråkning. Håller helt med Johan N om att ska vi kunna upprätthålla en vettig standard på skoterlederna måste alla vara med och betala, vilket innebär att en obligatorisk fordonsskatt även på snöskotrar bör införas. Jag är själv engagerad i en skoterklubb där ett fåtal medlemmar (inklusive jag själv) sliter häcken av sig för att hålla lederna i skick med en begränsad budget.
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: inga avgifter!

Hej! Glägga jag vet va du menar med att slita häcken av sej. Och vi håller på att starta en klubb där jag bor, men redan innan man har startat en klubb så är problemen uppradade. ALLA vi ha men INGEN vill göra något, men vi ger inte upp så lätt så vi jobbar vidare, vi ska klara detta.
 

jens1

Rookie sledder
1 jan 2000
5
0
0
RE: inga avgifter!

Har också röstat!
Fordonsskatt är nog bra i teorin, i praktiken kommer "Persson" ta de mesta av pengarna till andra saker.Men om alla pengar går tillbaka skoterägarna dvs. klubbarna, så är det en mycket bra lösning tycker jag. Om alla skoteråkare blir medlem i en skoter klubb skulle det bli några kronor till för ändamålet.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
RE: inga avgifter!

Om nu alla ska vara med och betala via någon form av skatt, hur ska dessa medel fördelas mellan de olika skoterklubbarna ?

Vad jag menar är att de skoterklubbar som finns här där jag bor har ett medlemsantal (för att inte tala om fast boende) som vida understiger besökarantalet.


 

Sune12

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
Skellefteå
RE: inga avgifter!

Har inte orkat läsa allt...men så här tycker jag.

Lag på att man måste vara med i en skoterklubb.
I skoterklubben kan man då ha alternativen:
1. sladda själv x antal gånger
2. Betala en slant så gör nån annan på klubben det....om man inte har en lämplig skoter.
(Det skall givetvis var rimliga priser inkl medlemsavgiften, några hundrlappar)

Det fungerar ju i båtklubbarna för vakthållning.

Blir det lag på medlemskap, så kommer det ju in mycket pengar från alla som är dumsnåla !
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
RE: inga avgifter!

Man vet juh inte om man ska skratta eller gråta när vi kan köpa oss en skoter för 70 000 kronor och på en helg köra upp 600-800 kronor i soppa och sen ha väldiga problem att betala en sketen hundralapp per år till skoterklubben. Sen blir det juh ännu värre när en som inte betalat också klagar på lederna. . . Fler medlemmar i skoterklubbarna skulle göra mycket men inte allt.
 

eric1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
0
RE: inga avgifter!

alla ska fan betala dom som inte har råd att betala till leder har då inte råd att köra skoter :)