Hur tung är en RX1 Warrior-2007

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Kan stämma. Lägg sedan på 38 liter soppa, 4 liter olja och 4 liter vatten.

Du kan också se på reg-beviset eller så finns det en liten lapp på höger sida om chassit där det kan stå vikten.

Min Dino-RX Warrior -04 väger 309 eller om det är 311kg i "mass running order". Och -07 borde väl vara ca 10-15kg lättare
 

mrplasma

Välkänd medlem
6 okt 2007
197
23
18
Byn i Norrbotten
Så bara för att du är lat så tycker du att andra ska kolla vad den väger?
Nä, men det har varit så mycket spekulationer om vikt hit och dit!
Tänkte ifall det finns någon som exakt visste vikten! Jag har då inte hittat vikten på Yamahas hemsida! (Kanske är blind)

Hörde att en renegade 1000 var tyngre än en rx1:a och kan ej säga ifall detta är sant.

I instruktionsboken står det 258 kg torr, men jag har nu svaret och tackar och bockar alla som svarat!:)
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
Yamaha brukar inte sätta ut viktförhållande pga av att de är deras svagaste sida. ;) de har alltid vikten emot sig pga tyngre motorer. 258 kilo låter vettigt för en sån maskin. de är ju ingen liten 440 vi pratar om :) lättaste att veta vad den väger är att köra den på en lastbils våg, väg släpet utan skoter och sen med skoter så vet du vad skotern väger. :) då måste du mest troligtvis ha något mått att gå efter så förhållandevis fulltankad eftersom de är väl det som är det mest intressant när det gäller skoter. vem har nytta av en skoter som väger 180 kilo och inte går en meter? :D hehe.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Nä, men det har varit så mycket spekulationer om vikt hit och dit!
Tänkte ifall det finns någon som exakt visste vikten! Jag har då inte hittat vikten på Yamahas hemsida! (Kanske är blind)

Hörde att en renegade 1000 var tyngre än en rx1:a och kan ej säga ifall detta är sant.

I instruktionsboken står det 258 kg torr, men jag har nu svaret och tackar och bockar alla som svarat!:)
Här är en viktjämförelse, om det var det du var ute efter. Dock så fanns ingen Warrior med.

 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
i sådana fall en kompressor från tikka. mest värt. den blir tydligen hysterisk med de kittet. :) turbo kan slänga sig i väggen :) hehe.
Kompressor är också fläkt, typ av.. :)
Och jo, jag föredrar också kompressor, gillar gassvaret samt att jag inte tycker om att sitta på ett körsbär eller ha det vid tanken. Dock så är kompressorlösningen tyngre och levererar mindre effekt.

Finns också MPI's kompressor, men Tikkas börjar leverera effekt vid lägre varvtal.

Synd bara att den är så (&%")(/¤&"(/&"¤# dyr...
 

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
38
Kiruna, Käymäjärvi
jaesbox.. men hur den levererar är ju det som är det intressanta! :) sen om de är mindre effekt är en annan sak, man vill ju ha något att komma med från början! :D vilket en turbo inte gör på samma sätt :)