Hur stora kammar på mattan rymms i ett indychassie?

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Har köpt en 30mm hk matta som jag har tänkt monta på 500SPn -92
undrar om nån vet i fall den passar så jag inte sliter ner hela kalaset i onödan ?
 

PerryMason

Aktiv medlem
15 dec 2004
70
0
6
Skellefteå
Det sitter en matta med 28 mm kammar på den nu, Så att den orkar driva betvivlar jag inte då den går väldigt bra med 28an.. dock så är den klappslut nu. Så därför jag skall byta.

Min undran över om 30mm passar är för att jag vill veta vad som egentligen är max att få in. Så att inte 28an var på gränsen och 30-32 mm blir för mkt
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
El klosso

Det där ser du ganska lätt bara genom att sticka in huvudet "där bak" :eek: ...alltså spana in i bandtunneln.
Men kolla också i framkant så att det finns tillräckligt med plats framför drivaxeln.

När det bara är frågan om några mm. så bör du kunna se det med ögonmåttet med tanke på att du ändå bör ha lite mellanrum för att mattan inte ska ta i i högre farter, annars funkar ju alltid det klassiska "klosstricket"!
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Har en indy 650..det är väl likadant chassi? hur somhelst kör jag med 32mm matta, det funkar fint fint :D
 

Tommy E

Välkänd medlem
2 dec 2004
156
0
6
Burträsk
Sätt dit 30/32 mm matta på skotern det går ihop sig i slutändan,,,, antingen så nöter man bort lite ur chassit eller så nöter man ner kammarna på mattan så det kommer att passa med tiden. ;)
 
R

Robin

Man får på en 32mm matta på ett Indy chassi och det går bra..





Nej, det får man nog inte..

32mm? JA det bör den garanterat

44mm? NEJ utan moddifikationer.. men byt driv hjul till 1kugg mindre så går dom nog in...