Hur ska speedtech burken sitta

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jag har kommit över en speedtech burk och vart fundersam på hur jag ska fästa alla fjädrar. sitter ju som en platta under burken, ska själva burken vila på den? korta fjädrar enbart? såg i en annan tråd hur en MBRP burk satt fast, ska de vara liknande den?

Skotern är en PROXR 800 -04

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
nu kommer ja inte ihåg hur de såg ut.. men dom flesta maskiner ja sett så äre en plåtbit som sitter på buken (värmeskydd?).. sen är de div. hål man kan dra fjädrar ifrån..bara dra ifrån dom så gott de går..fjädrarna ska vara SPÄNDA.. sen om du ska ha kort sträck långa ser du ju ganska snabbt själv.. bara burken sitter som den ska (går oftast itne sätta fel då pipan styr in den ganska bra).. sen att den sitter fast..sen äre bara tuta å köra..du väljer själv om du ska sätta 20 fjädrar eller 5:).. tex på mina twinrör jag har på min IQ nu så äre fästen för 11fjädrar.kör med 7.dom andra känns bara overkill..

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jag tycker utblåset sticker ut lite väl mycket under buken så pass att man riskera att slå i stubbar med själva utblåset och undrar om man kan ta bort lite av det? Det borde väll inte förändra någonting eller?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
låter som att den inte är till skotern nee.men självklart kan du ta bort en liten bit..bara de inte är 3dec lr ngT:)

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
har samma probläääm jag, den sticker ut typ 5-6 centi under buken, känns som det blir att plocka bort den...

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
men att.har ni den dära gummiringen som ska sitta under burken?....den tar väl bort iaf en 2-3cm

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Speedtech burkarna är ju inte direkt gjorda med perfektion. Det var samma när min kusin hade Speedtech burk på sin IQ shift, den stack ut ~5cm. Men ta och släng den där skräptech burken i sopkorgen så spar du några hästar och slipp uppleva att skotern blir orkeslös på höga varv.