Hur sitter dynan fast, 600 RR

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Som topic lyder hur sitter dynan fast på RR:en
Nu har den lossnat på min och är alldeles lös, kollade på sprängskissen på
polaris parts, och där såg det ut som den var popnitad? kan detta stämma?

Skulle helst vilja kunna sätta fast den utan att ta lös boggiefästet. Har skotern på annan ort så jag har inte möjlighet att gå ut och kolla lite just nu!

Förstår inte hur dynan skall kunna lossna och bli lös när jag inte kört något mkt alls med den!! Börjar likna mer och mer ett skämt!
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
har den lossnat i framkant så har nog klackarna gått av som håller dynan i framkant,dynan sitter med 4 skruvar innifrån chassiet underifrån,2 stycken rakt under lyset och en på vardera sida längre in ungefär där dom övre boggiehjulen är
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
inga klackar av tror jag utan att i framkant är det två bultar som ska kroka i ett fäste och när det är knöligt och man kör hårt med omväxlande sitta stå sitta stå så kan dessa åka ur,på min sitter dynan fast med 8mm bultar längst bak och det finns även 2 bultar till i framkanten av lysplasten underifrån sett,som du borde komma åt med litet spärrskaft och förlängare.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Okej!

Ja det är baktill som den är lös, antar att det är de 2 bultarna då som ni beskriver!

Ska se till helgen om jag får fast den! Tycker dock det är bedrövligt hur den kan lossna på bara 40 mils åkning! Inte ens någon riktigt stygg körning!