Hur mycket?

Fejdan

Välkänd medlem
25 jul 2006
244
0
16
34
Vuollerim
Tja alla grabbar även flickor här på skoterleden.net forum,
Tänkte bara höra hur snö djupet ligger till hos er?

Jag bor i jokkmokk Bye the way

:Själv har vi fått 15cm här och ännu mera är på väg.
och enligt väder leken ska vi få 40-50 snö mellan fredag till lördag, och stormvarning 3/3 :) huvva vilket väder!
 
Last edited:

larsa-440

Medlem
4 jan 2006
12
0
1
K-fors
Här i Kramfors området är de ingen snö alls ;(.. men dom har ju lovat nått snöoväder eller nått under fredan så man får hoppas de kommer ORDENTLIGT me snö =D haha
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Inte ett ***** skit här. Blir så satans ***** less att jag tammefan skulle kunna sträckköra långt åt h-vete däre finns snö o åka
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
~37cm snö här i vilhelmina, blir väl kanske ännu mer efter stormen.
 

JeppeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
164
0
6
37
Sikfors
www.jeppek.net
Bor i södra norrbotten, skulle enligt Aftonbladet och SMHI få 20-40 cm och snöstorm. Har väl kommit sisådär 25 flingor och det blåser väl så pass att löven dallrar lite. Men vad förväntade man sej, dom har överdrivit som vanligt.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
alltså det måste vara något fel på min tumstock, jag har mätt snödjupet 3 gånger nu och det har ökat med 2 cm. första gången jag mätade så var det första snön som kommit, då var det 35cm, sen så snöade det i 1 natt och 1 dag. Det blev ca 30 cm mer snö överallt, så jag gick ut och mätade på samma ställe som tidigare, enligt tumstocken så hade det kommit 3 cm snö för den stod på 38. ocn i idag har det kommit ungefär 1-2 dm snö, så jag gick ut och mätte på samma ställe som första 2 gångerna. enlgt tumsocken hade det kommt bara 2 cm till, 40 sammanlagt, man märker heller inte att det kommer mer snö, det är bara på gården och på gatorna som man ser att det blir mer.