hur mycket effekt kan man klämma ur ?

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Om jag inte trimmar den motorn jag har så skulle jag tänka mig att lägga 30k+ de slantarna jag får för min orginal motor !
Du kan ju säkert hitta en 800R-motor för 30.000, men då stämmer å andra sidan inte kylsystem, luftburkar mm:rolleyes:

Varför inte prova sälja TNT:n och lägga 30.000 mellan på en "ny beggad" skoter. Finns drivor med Ski-Doo REV MXZ och Lynx R-EVO 800or på Blocket -06 till -07 som går för runt 70.000 kr om man prutar lite:cool: Även Polaris IQ kan du hitta massor av fina 600-700or, ofta några tusenlappar billigare än motsvarande Ski-Doo och Lynx. Polaris 600 cfi är en kanonsnurra :) Om du inte har alltför bråttom och väntar till efter påsk lär priserna rasa än mer....men då blir också å andra sidan din egen maskin mer svårsåld. Men i och för sig inte så lockande att "gå bakåt" från XP-chassit kanske ;) Liten fråga....vad skall du med effekten till...finns väl ingen skoter på denna jord som du inte hänger på efter en normal knixig svensk led med din TNT. Hur kul är det att gasa rätt fram på en sjö...!?

Om du nu inte vill trimma för trimmningens skull.....det har ju sina fördelar med en trimmad 600a som sagts tidigare i tråden. Å andra sidan kan det vara bra med en "orginalmotor" om det är nånting som rasar....lättare att snabbt få "serva upp den" hos märkesverkstad (om man nu inte är händig hemmaskruvare själv förståss).

mvh / Matti

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Tikka säljer 2-takts turbon... då får du så mycket power att du mår dåligt efter en tur på den.