hur mycket drar era skotrar?

A

a

jag har lite och göra så här kommer
ännu ett mycket meningsfullt ämne :)
Svara helst inte med gissningar!

min förra skoter en srx-99 drog ca 2.3liter vid relativt hård körning..
 
T

TTT

Hej!

Min Renegade 700 -02 tar mellan 1.7 och 2.2 liter beroende på tumme och före. Har kört den på 1.4 en gång i lugnt tempo med skjuts och fint före.
 
A

Alle

Jag vet att det var om bensin och så.. men jag undrade bara om du skulle kunna säga någr aord om srxen kanske ka köpa en :)
 
?

**

Jag har en Arctic Cat ZR 600efi-98 som drar efter hur du gasar men ligger för det mesta på 2liter milen men jag har lyckats med hela 5 liter men då hade jag skjuts och en halvmeter puder.. Men det är mitt rekord../***
 
O

olaf

Br 250 = 1 till 1.3 l milen

F3:an min= 1,7 till 2.4 L milen
 
A

a

till alle

det finns nog redan en tråd om srxen,
men srxen var en bra skoter som jag aldrig hade några problem med de är ju kända för att hålla en hög kvalitet och i övrigt är den som roligast och bäst på nysladdade leder, på sidan om är den inget att ha iaf inte med orginal matta, skottar nästan inget och hänger upp sig på fotstegen.men den har en skön gocart känsla och är mycket rapp på gasen. dock fel skoter för mig som gillar att åka lite på sidan av spåren och kunna hoppa lite
En vacker dag i fjälls i sursnö så fick jag den att dra en full tank på ca 7mil. men i snitt ligger den kring 2-2.5l
//
 
H

Henke Li

Min sxr 600 drar 2 - 3,5 de beror på väder, och hur mycket man gasar!! SKOTER FÖRET I FROSTVIKEN ÄR UNDERBART!!!!!:)
 

jonas1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
59
0
0
Tja har en WildCat 700 EFI som ja har kört på 1.9 L/mil å de va ganska högt tempo på mycket fin led,vid högt ledtempo vid "normala svenska leder" så ligger den på ca 2.3 och vid lekande i puder så ligger den oftast kring 2.5 men ja har fått upp den i 3L/mil i blötsnö.. Jag blev Väldigt Förvånad att WildCaten var så snäll på soppan, Det är förövrigt en 93:a som gått 640 mil.
 
T

Teddy

har en mc900 som jag lätt sopar i 4liter milen men när det blir brant så har den "hällt" i sig nästan 9liter milen 8.7liter går inte billigt får se hur min kingcat kommer att gå!!!!
 
S

skryt

>har en mc900 som jag lätt
>sopar i 4liter milen men när
>det blir brant så har den
>"hällt" i sig nästan 9liter
>milen 8.7liter går inte
>billigt får se hur min
>kingcat kommer att gå!!!!
SKRYT LITE MER VA ELLER DIN TÖNT HAHAHA
:7
 

PJ

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
kul att se att vi bor i avudsjukans förlovade land sverige!!!

varför kan folk inte acceptera att det finns dom som har det bättre än en själv? för övrigt har jag lite svårt att tro på folk som säger att dom kör hårt och sen har skotern tagit 2.0 liter milen.... bara en tanke.
 

Mxbiker

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
Jag har en summit 800X -01. den har som minst dragit 2,4l vid ledkörning ganska bra tempo men inget idiot gasande. Vid extremt lössnö och mycket lek så har den tagit 4,5-5 liter per mil.
Jag tycker att det är OK bränsleförbrukning.
Har även en Yamaha CF300 den drar 1,5 liter oavsett hur och var man kör med den.


:+
 

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
ZR 600 EFI -01

1,9 L vid ledkörning i relativt högt tempo.

2,2 L vid fri-åkning + pudersnö