hur lastar ni på släpvagen?

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Åkte fast förra året i okt hade 400kg överlast fick 4000:- i böter dom stod länge och surra om jag skulle få lasta av och hämta en skoter senare men sen sa dom fick köra vidare i 30km/h

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Jag hade en 745a som jag slängde upp pulkan på taket på. Då fick jag plats med två skotrar på släpet. Men jag träffade nåra grabbar på macken i älvdalen som hade lyckats få på 3 skotrar på tvären på en vanlig (ca 250 lång) släpvagn. Men då lär man nog vara nåra vuxna som kan lyfta.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag hade en 745a som jag slängde upp pulkan på taket på. Då fick jag plats med två skotrar på släpet. Men jag träffade nåra grabbar på macken i älvdalen som hade lyckats få på 3 skotrar på tvären på en vanlig (ca 250 lång) släpvagn. Men då lär man nog vara nåra vuxna som kan lyfta.
Det lär vara korta skotrar om man ska undvika maxbredd på 2,50.
Nu kastar jag sten i glashus med tanke på hur många mil jag har kört med överlast, men ändå. En skoter -även en kort- är väl runt tre m lång inkl skidor? Ids inte gå ner i garaget och mäta...

John.Karlsson

Medlem
2 feb 2009
26
0
1
Sala
För några år sen...
Skidoo everest och Ockelbo 5000 :)

Tänkte inte köpa bägge men fick så bra pris på Ärevärsten så att vi var tvugna :)
Även hela bilen full av delar!