Hur länge till tror ni Polarisen håller?

Hur länge till håller den?

• Den kommer gå sönder på väg till eller från Säxsen (dit jag ska i helgen)

Röster: 32 15,5%
  • Den håller i 2 veckor till

Röster: 26 12,6%
  • Den går vintern ut

Röster: 47 22,8%
  • En Polaris? Dom går väl aldrig sönder?

Röster: 73 35,4%
  • Den kommer inte av gården för egen maskin!

Röster: 28 13,6%

• Totalt antal som röstat
    206

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Kabbslut edition still going strong!

Nu har den blivit moviestar :cool:

http://www.youtube.com/watch?v=kidg199ku-I

Tyvärr så förstörde youtube det redan dåliga ljudet så det blev ännu värre. Remmen är totalslut så det är därför den bara varvar och inte går så fort. En bonus är att den går på tomgång (ett tag) och det syns på filmen att det hänger trådar från remmen.

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Jag tror grenröret håller på att ramla av för den låter värre än nånsin nu :) Sen har jag en trasig tändhatt på den så den går bara på en cylinder imellanåt :hello:
Jag ska göra en bättre film med den senare så man verkligen hör alla missljud och dunkandet när man bromsar som hörs lite grann på filmen :laugh:

Ös på med kommentarer bara :ciao:

invalid

Medlem
14 nov 2009
26
0
1
norrbotten
den behöver en reäl servis. jag fick samma problem med kedjehuset :D men jag feta in den med nån salva som min farsa gav mig för han nämnde att de finns skotrar som man bara har nå fett ämne

invalid

Medlem
14 nov 2009
26
0
1
norrbotten
Det som kommer gå sönder är kedjan och dreven. Jag måste plocka isär skiten och ser hur illa ställt det är. Så fort det går uppför eller när mattan får fäste börjar den kugga då och då.
Antagligen så är det drivaxeln som äter sej uppåt i kedjehuset för något lager kan jag aldrig tro att det finns kvar efter XXX antal mils körning utan olja. Den oljan jag hällde i rann bara rakt igenom :laugh: Axeln var "bara" ca 3-4mm glapp innan jag drog åt kedjan och den är nog slak igen så antingen är det huset eller kedjan som ger efter :D

Jag skruvar och kör ett tag till :ciao:
har du kållat föresten ifall mattan är för lös de hände mig den hackade som f*n precis på samma sätt som du beskriver de, efter att ha spänt mattan lite så slutade :eek:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.299
88
48
Övik
Lev han en vinter till? :) En kompis har en indy i ungefär samma skick, kanske aningen finare! Den blev lite hård i fjädringen i vintras dock, men kanske ska vara så på den modellen ibland?

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Klart som fan han går en vinter till. Jag ska nog byta variator och rem sen ska den köras! (och kanske sätta fast motorn en smula bättre)
Ska nog höja styret en smula (något klappträ har sänkt det så knäna slår i) och hoppa lite med den ;) Ockelbon tycker inte om sånt då jag har spräckt två boggiehjul vid en missbedömd ås där det blev lite mycket luft :laugh:

Min dämpare är också stum men ibland fjädrar den och ibland ligger den bara i botten :hmmmm2:

Jaacob

Välkänd medlem
22 okt 2009
560
0
16
Luleå
Om jag inte minns fel så är det där race-modellen, så dämpningen är gjord för bana/ramp hopp:rolleyes:

Lev han en vinter till? :) En kompis har en indy i ungefär samma skick, kanske aningen finare! Den blev lite hård i fjädringen i vintras dock, men kanske ska vara så på den modellen ibland?

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Bygdens brutalaste skoter är tillbaka :ciao:

Framskottad och framdragen med svensk råstyrka :nod:

Bensinpumpen läcker som ett såll så det blev en ny bensintank på den som även går att prajma med då primerpumpen är slut.

Gjorde en nätt liten fastkörning bland stubbar, träd och stenar när jag kom av spåret

tur att det inte är så långt hem :p strök tallen med fotsteget :)

trampa en väg med ockelbon och fram med bogserlinan

Backade ju såklart på fanskapet så en baklykta gick åt helvete. Den jag bytte i somras såklart :evil:

Men ner kom den iallafall. Fjädern till starten hakade sig så det blev demontering

Passade på att kolla kedjehuset när ljuddämparen ändå va borta. Inte många droppar olja som rann ut. Det mesta rann ut den första kvarten förra året när jag hällde i ny olja :lol:

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Kan inte finnas packboxar kvar runt drivaxeln när jag hittade ett björklöv och jord på botten i kedjehuset

Och lite metall som ser ut att vara en lagertätning, vältuggat var det då iallafall :biggrin1:

Och så skulle jag åka över vägen och tog fart för att komma över snöplogkanten som jag brukar göra med ockelbon. Det jag inte tänkte på är att fjädringen har säckat ihop så den är låg som fan i fronten vilket resulterade i att jag landade på motorn och har grymt ont i ryggen :suspicious:

Jag startade den utan variator första gången idag och har konstaterat att jag måste av med hattarna på motorn och kolla om vevstakarna är på väg nånstans. Den knackar som fan på tomgång :biggrin1:

Men den går så vem vet vad som kommer hända med den nu :rolleyes:

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
Det jävliga är att den GÅR INTE att ha sönder. Visst ramlar det av saker och endel grejer går sönder men inget som gör att den inte är körbar.
Och går det sönder något så den blir stående så är det ett enkelt skitfel :happy:

Det är tammefan otroligt att den är vid liv och går att köra än. Remmen är helslut men drar än. Variatorfjädern i primären har rostat fast så den går inte på tomgång, i stort sett alla lager är kassa och jord och löv i kedjehuset är nog inget bra tecken :biggrin1:
Men bromsen funkar än fast locket läcker så det är ganska mycket luft i slangen och beläggen är nerslitna till stålet :nod:

Hamnar nog i projekttråden snart med lite customizeringar :biggrin1:

summit58396

Välkänd medlem
13 jan 2010
166
1
6
piteå
hahahhahahahhahahha fan vilken hälig skoter de är så dom ska köras tills det inte gå å göra nå mer men du har ju typ ett nytt sportluftfilter till den

spitchen

Välkänd medlem
5 dec 2008
836
0
16
Dala Järna
hahahhahahahhahahha fan vilken hälig skoter de är så dom ska köras tills det inte gå å göra nå mer men du har ju typ ett nytt sportluftfilter till den
Nytt är väl att ta i. Det är nog en 6 år gammalt för luftburken till motorn fick inte plats för tanken så då blev det ett sånt. 100kr tror jag det kostade och det är snart tätt av spån från remmen :biggrin1:
Annars ja den ska köras tills den inte går längre för egen maskin :happy:

Gillar inte alls skicket på din maskin.

Stackars skoter då..
äää, den älskar att tuktas annars skulle den ju gett upp för länge sen ;)

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
de är ju för att det är en rotax snurra i den som den går så bra än. hehehe.

men tuff är den, skulle vilja se mer bilder och kanske en till film med den, den är ju som ganska rolig att titta på