Hur komma åt batteri?

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Hej!

Ramlade precis över en Ski-Doo Formula Mach1 x -92 till bra pris.
Batteriet är kass och fjädern i magnapullen verkar slut men annars är den i kanonskick. Nu är frågan hur man enklast kommer åt batteriet för ett byte.
Det verkar sitta bakom luftburken/filtret, ganska långt in. Det kan bara skymtas. Skall dynan väck?
Tänkte ställa frågan här innan jag monterar ner den i molekyler. Kanske det finns en grundbult eller så...

Såg ett tomt kontaktdon nedanför luftburken också. Laddkontakt?
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
hmmm...Mach1-x med batteri? vad jag vet så fanns inte dom med elstart då dom var framtagen för crosskörning med pippolaboggi och dubbelpipor,större förgasare m,m,men ta gärna en bild så ska vi se om vi kan hjälpa dig
 
Senast redigerad av en moderator:
E

ejwbegysv

Hej!

Ramlade precis över en Ski-Doo Formula Mach1 x -92 till bra pris.
Batteriet är kass och fjädern i magnapullen verkar slut men annars är den i kanonskick. Nu är frågan hur man enklast kommer åt batteriet för ett byte.
Det verkar sitta bakom luftburken/filtret, ganska långt in. Det kan bara skymtas. Skall dynan väck?
Tänkte ställa frågan här innan jag monterar ner den i molekyler. Kanske det finns en grundbult eller så...

Såg ett tomt kontaktdon nedanför luftburken också. Laddkontakt?
Du kanske inte har elstart på den?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
PRS chassi med elstart.....

Hej!

Ramlade precis över en Ski-Doo Formula Mach-1X ( 1992 ).
Batteriet är kass och fjädern i magnapullen verkar slut men annars är den i kanonskick.
Nu är frågan hur man enklast kommer åt batteriet för ett byte.
Det verkar sitta bakom luftburken/filtret, ganska långt in.
Det kan bara skymtas.
Skall dynan väck ?
Tänkte ställa frågan här innan jag monterar ner den i molekyler.
Tanken är formad för ett batteri utrymme.
Tag bort luftburken så är det inga problem.


hmmm...
Mach-1X med batteri ?
vad jag vet så fanns inte dom med elstart då dom var framtagen för crosskörning med pippolaboggi och dubbelpipor,större förgasare m,m,
Du tänker på Mach-1 Racing
Den hade M-10 boggi och framvagn med stående dämpare mindre tank mm mm. :rock:



Mach-1X skall ha dubbel rör och 44 mm förgasare.

I och med att ovanstående maskin är 17 år gammal så har säkert någon monterat elstart under årens lopp, dock så satt det inte Original.



.