Hur hade ni reagerat?

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hej!

kuriosa: 10ans switchback 197mil, RÄTT skick. 44matta, all utrustning såsom kapell, lås, snyggare ruta, dragkrok. 88 tusen.

Fick napp på min blocketannons förra veckan. Ringde en spekulant och sa att han var intresserad och frågade om jag kunde gå ner i pris. Jag var stenhård och sa nej för jag var inställd på att ha skotern kvar även nästa säsong. OKej, sa han då ska jag spara lite till så hör jag av mig. Mm, visst tänkte man...

Dagarna gick och han ringde mig i onsdags och frågade om han fick komma och titta och han tar med sig pengar samt släpvagn. Han skulle åka cirka 16 mil.

När han kommer har han med sig en "expert" som synade min skoter och berömde den att den var fin och inget att klaga på.

Och så var de det här med prisfrågan, jag tycker den är för dyr. sa han. Citerar:

- Jaha, jag kan gå ner 3 tusen eftersom jag sa till dig att jag inte skulle sänka den, men visst! 3!.

-Det är för mycket

- Vad hade du tänkt då? 80 eller?

- 70!

- hej då.

Jag blev helt paff så stumheten tog över. Nu var jag visserligen ledig och kan ödsla tid på en sådan kohandlare men om man hade åkt hem från jobbet? Det kliade i fingrarna kan jag tala om.

Vad hade ni gjort?

sexid

Välkänd medlem
19 jul 2010
232
0
16
övik
jag hade nog bara gett han fingret och hån flina han rakt i ansikte när han får köra 32 mil för att han är dum i huvudet ;) men det är bara jag det

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
hade väll inte brytt mig.
är väll hans problem om han vill åka en sväng för att skambju på en skoter.

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jo jag vet, men hur tänker man? Hade jag ringt en säljare dagarna innan och han berättade att han inte sänker den. Tänker man då "äh han kanske prutar 18 tusen. jag åker 32 mil!" :D

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Han trodde precis som alla andra gör att när man säljer är det en pengafråga. Varit likadant när jag sålt.

Alltid någon som tror att det är en penga råga och att det tillslut ska bära frukt.

I detta ex:
Du hade "äntligen" hittat en som ville köpa och nu när han ändå var på plats, skulle acceptera allt eftersom du inte har råd till mat och vatten.
Så upplever jag begagnatmarknaden, enda som inte gjort det är en person från detta forum som är mer än välkommen att handla av mig igen.

Benzzo

Välkänd medlem
25 jan 2011
144
0
6
Pajala
Folk är så konstigt nog, man slutar aldrig förvånas. Speciellt inte på Blocket där de verkligen bara är idioter!
Har man redan ett lågt utgångspris, nä ändå ska de prutas hejvilt :)

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
33
Åre
Folk är så konstigt nog, man slutar aldrig förvånas. Speciellt inte på Blocket där de verkligen bara är idioter!
Har man redan ett lågt utgångspris, nä ändå ska de prutas hejvilt :)
Jag kan ju iofs tycka att prutningar har man alltid rätt att göra..oavsett.

Benzzo

Välkänd medlem
25 jan 2011
144
0
6
Pajala
Visst är de ju så :) Men vissa kan pruta 30-40% å de är ju rätt mkt när de handlar om "mindre" summor, som i detta fall.

Fredrik W

Välkänd medlem
18 jun 2011
100
0
6
Luleå
Jag kan tycka att när man lägger ut sin skoter med rätt pris på Blocket.Så förväxlar en del blocket med Socialförvaltnigen eller Röda korset som tror att de ska få någon allmosa...