hur höga kammar orkar motorn med??

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Det blir alltid roligare att köra med ca 2 kugg nerdrevat från original. Brukar sällan och aldrig bli sämre iaf =) Dreven kostar 250kr på duells. Kedjan behöver mest troligt inte kortas om du sätter ett 2 kugg mindre lill-drev. Lycka till
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
för det är ju jättebra att byta bara ett drev. Hursomhelst, naturligtvis blir det inet sämre av att dreva ner. Men frågan va väll ändå om den ORKAR...
 

andreassmedh

Aktiv medlem
7 dec 2008
84
0
6
insjön
ja vi får se ska dra o köpa en matta först och testa utan att dreva ner får meka dit den och sen dra lite lössnö repor:ciao:
 

långturbo

Medlem
23 jan 2009
38
0
1
skellefteå
rymmer man en 38? jag satte en 44 på min -01 zr800 på den satt det en 32 innan å den hade tagit i uppe i tunneln. så ja köpte 7kuggars drivhjul å släppte ner boggin en bit.. vart riktigt trevlig. tillbaks till tråden. kolla så att du rymmer mattan för på min hade det aldrig gått utan att byta drivhjul
 

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Jag är i nerdrevningsfunderingar..

Är det nödvändigt att byta både drev fram och bak+ 15 plattors kedja?

Eller räcker det att bara köpa 2 kuggar mindre drev fram från duells, då behöver man inte byta kedja om jag har förstått rätt!?

Att byta båda drev+kedja kostar mig 1900:-men att bara byta lilla går på 250:- är det värt att gå på det dyrare alternativet?

Har läst igenom lite trådar bla denna:http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=15217 men många skriver olika. Vem ska man lita på?

Mvh Eric