Hur hög styrhöjare kan man ha på Summit X 04

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Hej mina skotervänner :bootyshake:

Tänkte fråga er som vet! Hur hög styrhöjare kan jag montera på min Summit 800X 2004 utan att förlänge gas eller broms? Den jag har nu är 165mm! Tänkte om någon kanske monterat en nyligen o kan säga hur hög ni hade! Man kan ju alltid dra kablarna på något annat sätt men förlänge vill jag inte!

Jag hade kunna kolla själv men skotern är typ 30 mil bort så ja frågar er :D

/F

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
alright kilar ut och mätar nu innan jobbet men svarar nog inte fören nu under dagen 08,00-17.30, jag ska vara herr magister idag-
:evil:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
sitter på jobbet och smygsurfar nu, och fan jag glömde att mäta i morsse!!
men de e som man ser på ena bilden en 85mm höjjare under orginal höjjaren på renegaden, och hantagen på styret hamnar ca 33-35cm ovanför konsollen.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Okej vad kommer du fram då hur hög du har, alltså bara själv höjjaren ? Ursäkta herr magister men dedär säger mig ingenting :D

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
haha oj sorry, men grejjern är den att jag var ju som sagt magister härromdan och åkte därefter till umeå över helgen för att flytta och färdigställa en CAD uppgift.. jag är fortfarande här (umeå) och kommer att kunna mäta tidigast lördag kväll då jag är hemma igen..

men som sagt, bara höjjaren syns på bilden, 85mm. Sedan vad den orginalmonterade höjjaren är vet jag tyvärr inte just nu!

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
nu du så har jag mätat och är online för en gångsskull!!
den vart med min höjjare 195mm från nedre pivo punkten till övre. Sen så höjjer ju även styret en bit..

Men ne, ja njeee. ?
kanske jag fick de, men de handlar bara om att jucka lös dem lite och grejja, inte montera isär slangern från oket och wirarna från förgasarracket..

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
Får jag bara fråga , fick du dra om broms/gas wiren för att de skulle räcka?

/F

Jag har ~25cm(10")med renegade orginalstyre, styrstången i det främre läget(ger väl nån cm till) och orginal wirar/slangar.
Fick justera om kabeldragningen på styret och dra gasen direkt uppåt istället för genom styrstångsfästet.
Se till att gaswiren inte skaver någonstans bara och förankra den någonstans i ramen.
Annars kan det bli gashäng..
Oljeledningen till bromsen måste dras bakom 2t oljebehållaren också..