Hur gjorde ni med pro-taperstyre och polaris handskydd?

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Jag monterade mina idag. Satte fästet UNDER fågelpinnen och lät "pinnen" som följer med monteringssatsen gå under styret.

Känner att jag inte är 100% nöjd då handskyddet inte sitter i mitten (lika mycket sticker upp på ovansidan som undersidan av handtaget).

Kan man montera "pinnen" över styret så dom hänger fram som taxöron även när fästet är monterat under fågelpinnen?

Tyckte heller inte insexskruvarna passade som handen i handsken när man monterade fast skydden då det var tjock lack som man fick skrapa bort.

Tacksam om någon har närbilder på monteringen att visa. Hoppas någon förstår vad jag menar. Jag har alltså protaper mountainkitet. Det som böjer sig lite, inte det raka.

Mvh
 

MikalJonsson

Välkänd medlem
21 feb 2006
626
0
16
2011-09-27 19.04.08.jpg

Inte så bra bild men det var den ända jag hade.

Jag hade då inga problem att montera mina polaris orginalskydd med fäste för pro taper styret.
Satt det under fågelpinnen och sen var det bara vrida dom dit man ville ha dom. Har inför denna säsongen monterat powermadd på polaris egna fäste, inte heller några problem.
Lägg gärna in en bild på hur ditt ser ut.

/M
 

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Mina är monterade på exakt samma sätt som dina. Men jag tycker dom kommer får långt ner. Vill få upp dem mer så de täcker handen med råge. Mina sticker upp ungefär 2cm över knogarna. Kanske räcker?