Hur gammal är alla?

safari377

Medlem
6 dec 2009
18
0
1
boden
Jag är 12 och fick min första skoter när jag var 7 och det var en yamaha br 250 kort.
Men nu kör jag en ski-doo safari 377=)
 

SweZor

Välkänd medlem
23 nov 2009
148
0
16
Vemdalen
Stolt Åttinia, så 20.

Jobbar lite smått som elektriker (gick Elprogrammet/Datorteknik på gymnasiet). När vintern drar igång på riktigt så ska jag för andra säsongen jobba som Liftvärd i Björnrike. Bor halva året i Vallentuna norr om Stockholm, och halva tiden i Björnrike.

Första skotern var en Indy 440 -94, som fortfarande finns kvar inom familjen. Älskar den fortfarande. 1500 hårda mil och går som en klocka. Nyligen bytt upp mig lite...
 

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
23....

Och det verkar vara långt över snittåldern på forumet i alla fall!!

Som sagt, en viss nivå av mognad tycker jag att forumet skulle behöva.
Även om jag inte är den som är mest aktiv här inne.
 
K

kenth

34år gammal BMX åkare som har ont i kroppen. Köpte min första skoter i våras. Ski-Doo mxz 600 e-tec. Åkte omkring som en moppekåt 15-åring. Körde 8-10 mil varje dag de 3 första veckorna. När jag tog dom första pudersvängarna garvade jag och tänkte att det här är det bästa någonsin och varör har jag inte gjort det här tidigare. Är helt såld!!!
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
29 år gammal,
började harva runt på morsans et vid 9 års ålder
sen skoterlös under försöket till skolgång
19 år gammal inhandlades en wildcat 700
efter det har jag hunnit med alla märken å diverse olika sorters maskiner,
men eftersom åldern å en aktiv fritid sätter sina spår så har jag nu bestämt mig för att ta det lugnt å tuffa runt i lössnön i godan ro ,
så i vinter ska jag åka srx 700
 

Erik - RX1 GT

Välkänd medlem
14 mar 2009
118
0
6
28 år köpte första skotern en Yamaha RX1 GT -08 14 feb förra året. Blev ca 120 mil.

År skall det bli dubbelt så många.
Änså länge har jag bytt styrstål och monterat Bi-xenon....
 

Skräppa

Medlem
24 dec 2009
8
0
1
Dala-järna
Jag är 17 år och jag köpte min första skoter när jag va runt 5år, en kitty cat som jag hade sparat ihop till själv :) kommer aldrig glömma första turen! då var man lycklig, min pappa gjorde även en styrhöjare och sen hade jag ett gammalt crossstyre på haha :) fan va fort tiden går!
 

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
13 köpte min första skoter då jag var 6 en stx 440 och har nu en polaris indy sport 340 ska försöka fixa till mej en 500 då jag blir 16 och får det jäkla tjat kortet
 

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
16 år, håller på att ta kortet men läraren är seg som utav helvete även om vi har intensivkurs :p men är ju bara chilla, säsongen börjar ju typ i sena februari ;)

Köpte första skotern förra året(09) i februari. Dock kört innan också men man lär sig egentligen aldrig köra ordentligt om man börjar när man är 16 tycker jag då jag inte är en sån som förstör planteringar och sådant... -.-
 

Duramax

Medlem
3 jan 2010
46
0
1
Långviken-Tavelsjö-Lycksele
27 år,tiden går fort,köpt min första skoter då ja va 14-15,d va en yamaha ex 440 80-,köpte den på nyårsafton,sen på kvällen smälte ja hål i en kolv,låg å pressa för å testa hastighet,rev ner så fort ja blivit bogserad hem.sen ha man haft en polaris rmk 500 98- tro ja den hette,körde som en galning utan skoterkort å allt,sen för ett år sen fick ja lov å ta kortet då vi skulle till fjälls,känndes hyffsat fånigt men men.