hur går det?

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
tycker hemsidan bara blir segare och segare.. nu tar det typ 4min innan man får fram förstasidan med bilder och allt...
Jag sitter på en mycket snabb lina så det har inte med det att göra!

Prio 1 att fixa enligt mig.. vädligt irriterande
/mvh Tim
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
en sak att tillägga.. varför tas vissa trådar bort utan att medela varför den deletas.. varken ger klarhet eller lär folk något?


 

celneck

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
S-vall & Plejaderna
>tycker hemsidan bara blir
>segare och segare.. nu tar
>det typ 4min innan man får
>fram förstasidan med bilder
>och allt...
>Jag sitter på en mycket
>snabb lina så det har inte
>med det att göra!
>
>Prio 1 att fixa enligt mig..
>vädligt irriterande
>/mvh Tim

Underligt att det tar 4 minuter för dig att få hela sidan laddad.
Jag sitter med modem och runt 46-48 Kbps och det tog c:a 28sekunder att ladda hela sidan.



 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 05-Feb-04 kl 09:57 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 05-Feb-04 kl 09:57 AM (CET)]>en sak att tillägga.. varför
>tas vissa trådar bort utan
>att medela varför den
>deletas.. varken ger klarhet
>eller lär folk något?

Detta är reglerna som forumets moderatorer försöker följa i möjligaste mån!
Sådant som inte tillåts på forumet (dvs. ska rensas bort):

¤ Alla rasistiska & på annat sätt (liknande) kränkande inlägg. Även sådana som bara har i syfte att provocera och skapa "folkstorm".
¤ Allt skitsnack i stil med "arctic e skit för dom e gröna" o. dyl. och andra totalt meningslösa/innehållslösa inlägg.
¤ Annonser. Är de inlagda av registrerade användare så brukar vi skicka ett PM och säga att tråden/meddelandet är raderat
samt hänvisa till "Annonstorget".
¤ Dubletter på trådar, dvs. om samma tråd är postad i flera avdelningar av forumet.

Ovanstående är kopierat från forumets "Announcements" (lilla mikrofonen högst på "förstasidan", står fn "Moderatorer på forumet" vilket var sista meddelandets rubrik), vilka vi hoppas att våra medlemmar läser.

Hoppas det ger lite klarhet!
 

Fastman

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Sverige
medlem.spray.se
Ibland på kvällarna går det ruskigt segt att ladda startsidan. Mitt på dagen är det typ aldrig några problem. Men det har väl att göra med antalet användare som besöker sidan, antar att det är många fler på kvällen mellan 18-20.
 

Dirtpaw

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
sLappland Sverige
Laggfritt och flyter på för mig, 24/7..
Vet av erfarenhet att en del protokoll, klienter, programvaror osv, osv inte går ihop med alla ISP's problemfritt.. kanske ngt sånt?