Hur funkar överhettningsskyddet på en Polaris pro 800?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag har köpt en polaris pro rmk 800 års 13 och undrar vilken typ av skydd motorn har för sig då den närmar sig kokning. Tappar den effekt eller piper eller blir den bara tokhet och tänder en lampa för att tillslut koka?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Den sänker effekten, blir den riktigt het har jag för mig den tänder motorlampan eller om det tillockmed är en vattentemplampa/meddelande. Men du har brännt bort slidsen långt innan den har kokat... är du orolig så har du temperatur i displayen, och det är nog det som är problemet för många... andra märken visar ingen temperatur utan tänder bara en lampa om det blir riktigt hett.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Sänker den effekten såpass att de märks tydligt även om man kör sakta på led? Jag kollar mer på mätare än allt annat så för min del är jag inte orolig att koka den men dottern litar jag inte på och hon kommer köra den mest. Jag får nog koppla in en bilsignal/tut till vattentemplampan då kan jag slappna av när hon kör :rolleyes:
 

Trigger

Välkänd medlem
6 feb 2013
185
15
18
Piteå
Vet inte om det är samma på pro ride, men på axys 800 stängs skotern av också när man kommer för högt upp i temp, nånstans runt 95-100