Hur f*n ska jag göra med slangarna på TM40?? spyr på skoterf*nskapet!!!

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
polaris liberty med öppna filter.

ang:
slangarna
som sitter högst upp på förgasarna på höger sida som egentligen ska sitta i luftburken som jag inte har. tror de har med tryck i flottörhusen att göra.

problem: om jag stoppar i slangarna i filtren så de hamnar "inuti" de öppna filtren så "böar" den och går snålt och man får smyg gasa upp fanskapet i varv men den går inte alls bra. förutom korta stunder går den som tusan.

om jag kopplar ihop slangarna med varann så går den direkt fetare, den går mycket bättre MEN blir jättesur på tomgång ochj när den är varm blir den ULTRA sur när jag ska iväg.

nån som vet nån bra lösning?
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
men du. det var en bra fråga. det provade jag först av allt och då fick jag den inte att gå på en av burkarna förrän jag blåste i slangen till gasarn till burken som inte gick då gick den samt på choke.

efter det rev jag gasarna och gjorde rent överallt i dom och ställde justerskruvarna på 1 och ett halvt varv ut det ska väl vara grovt grundinställning det och sen monterade jag 450´s huvudmunstycken. och nålarna står på 3:e hacket dvs precis mitt mellan. samt justerade tomgångsskruven så trottlarna ligger i botten. innan förgasar rivningen var det helt åt skogen med justerskruvarna och jag hade tom justerat upp trottlarna med tomgångsskruven en bra bit såg jag inte undra på att den stod och stånka som en gammal albin tändkula på tomgången innan.

men som sagt den gick mycket bättre efter rivningen av gasarna. -den gick alltså att köra överhuvudtaget nu det gick inte innan.
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
eller är det helt enkelt så att det är slangar till atmosfärtryck? och att det varken ska vara vacuum eller tryck där?
då kanske den går bra alltså om jag låter de vara nu efter förgasar rengörningen.. ska testa till helgen.
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
ok det förklarar att den betett sig som en röv.

då ska jag strajpa undan slangarna då så de är i fria luften.
tack