hur får man mer tryck i polarisen

E

edge 600

min edge 600 går lite "surt" mellan 2000 och 4000 varv/min, sen går den fantastiskt. Hur blir man av med det? det sitter 60-nålar i. nån som provat något annat? kör mellan 500 och 1500 meter över havet. ofta vid noll till 10 minus.
 

diablo666

Välkänd medlem
1 jan 2000
198
0
6
Borlänge Sweden
RE: hur får man mer tryck i polaris

Nålar kan vara en av mängden förbättringar man kan göra. Det beror på hur mycket pengar man vill punga ut med, V-Force, boost buttle, SLP brickor, andra munstycken (kanske även ombestyckning/inställning av förgasarna) är några förbättringar man kan göra, + allt som jag har glömt!! Men som sagt det kostar att ligga på topp

Life´s a bitch then you die.
Diablo
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
RE: hur får man mer tryck i polaris

jag skulle prova gå upp eller ner i lågfartsmunstycket, svårt att säga om du ska gå upp eller ner om du bara säger att den går "surt"
 

Tomas_Fahlen

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Östersund Sverige
RE: hur får man mer tryck i polaris

Bränsleskruvarna påverkar tomgångsregistret och en bit upp. Skruva in bränsleskruvarna ett kvarts varv i taget och prova noga effekten. Förmodligen räcker det med det.
 

fredrik

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
RE: hur får man mer tryck i polaris

Om den bluddrar skulle jag nog gå ner ett steg i lågfartsmunstyckena och ett i högfartsmunstyckena men det gäller att kolla stiften så de ser bra ut i färgen efter sjusteringen.