Hur får man bättre trottelrespons ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja!

Går det att öka trottel responsen på en iq-rr motor ? Jag har en kompis som har en iq-rr och motorn i den känns ju väldigt slö om jag gemför med min nytro. Fast det går kanske inte att gemföra dessa maskiner ?

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
dålig jämförelse, men prova med att bestycka ner på lågfarten, kan hjälpa honom i gasresponsen från låga varv.. Din går ju med spjällhus + 4-t + tre cylindrar. medans han har förgasare.

Last edited:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jaa lite skillnad på effekten kanske.plus att nytron hela tiden går optimalt..men nog ska en RR hänga på lite iaf...tkr oxå dessa motorer är lite småslöa...de som har upptäckts av div. firmor som bänkar maskinerna är att dom får kring 95hk från motorn.vilket är LÅÅÅGT..detta är för att polaris bestyckar upp maskinerna nå djääävulskt.så dom går precis näst intilll snorfett....

bestycka inte ner lågfarten för mkt...snurra lite på luftskruven först och se om de gör någon skillnad...denna hjälper dock bara på låga varvtal... sen bestyckar ni ner mainjetten något..testa två enheter och far ut å prova..bestycka så att den går lite lite fett..så att ni inte ligger optimalt vid kanske -5 grader och sen när de är -15 så går den för snålt..ska finnas lite marginal:)..

sen ett tips.maskinen går äckligt mkt bättre om han lägger på vforce 3..