Hur få bort dynan, ski-doo -15 Freeride

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Tryck ner handen i framkant på dynan, därunder hittar du ett handtag som du drar uppåt och snett bakåt med en kraftig rörelse. Tar en sekund, du kommer att fatta direkt.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Tack så mycket tackar! Eller om Jag frågar såhär, hur pass tålig är original dynan mot vatten? råkade nämligen fastna i ett förbannat jävla surhål idag så hela dynan nästan var under vattnet. Så nu är ju frågan om man skall ta bort dynan och låta den torka, spolade även med högtryck på låg kraft för att få bort myrleran.

:)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Fick bort dynan i morse och konstaterat att den är lite blöt.... hur skall man torka dynan bäst? till vintern kommer den vara som en betong sugga annars.....
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Ta in den i värmen en vecka eller så. Då borde den ha torkat upp. Spraya den sedan med Armor All och torka av, då ser den ut som ny!
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Tackar igen för svar! hmm undra om det verkligen räcker? den är inte överdrivet blöt ,

Vill helst inte ta bort skinnet då det är så himla bökigt.....

Kanske slänga ut den i solen nångång på sommaren när det är riktigt stekhett.... Kan ju börja möggla om den är blöt :/
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
En dyna torkar inte på 1 vecka eller 2 (visst är den bara smått fuktigt kanske), hade dränkt en dyna och tog lös överdraget och lät den stå i 2-3 månader under sommaren och den var fortfarande fuktig när jag sålde iväg skotern.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Tack för samtliga svar! :)

Ja nu har Jag lagt upp den på ackumulatortanken i kåken och eldar ju med jämna mellanrum så den bör väll torka inann November.....

Fan skulle ha sprättat upp den och låtit den stå utan klädsel över sommaren men när det kommer till textilarbeten så Tummen väldigt mittplacerad i handen......