Hur bra är en Ski-doo rev 600?

Robban1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
90
0
0
Hur bra är egentligen en Ski-Doo rev 600?? jag funderar på att köpa en

hur mycket drar den/mil???? är det ett bra köp??
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
det är säkert ett bra köp men jag tycker dom är nå jävluskt fula
 

Norden1

Rookie sledder
1 jan 2000
5
0
0
Jag har en och är helt nöjd, det är omöjligt att tänka sig att åka på något annat nu.
den drar hemskt lite runt 2.0/mil och inte mycket mer vid hård körning.
det enda jag ska byta är skidorna som inte funkar så bra när det inte är hårt, det är lika på övriga modeller och Lynx med, har sett att alla tävlingsmaskiner kör med andra.
Annars är det enda jag gjort är att byta ut bäverdelen bak till en lika som på rev 440.
bild finns i skoterbanken

 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
vet inte hur 600:an är men har testat en 800.a den var i alla fall jäkulst skön att köra. dämpningen var rätt hård så den fjädrade inte lika mkt på småg gupp fast på gropig å jävlig led var den grymmt skön. lite vinglig i högre farter fast det är nog det ända minuset jag upplevde. svänger på en 5-öring. bra viktfördelning. bränsleförbrukningen är nog densamma som de flesta 800.or
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Det är ett jävligt bra köp tycker jag.
Från början tycker man dom e ful, men när man kört den så är den skitsnygg!

Provade den på bana, och du behöver inte tveka på fjädringen!
600:an accar nästan jämt med 800:an, det är toppfarten som skiljer.
 

PEGO

Aktiv medlem
Tjena
Dom mil jag kört helt utan problem ca 70mil.
Utan tvekan den absolut skönaste maskin, jag kört. Men det tar några mil att vänja sig med konceptet, för mig ca 40 mil. Sedan vill man inte sitta på ngt. annat. Visst kan man optimera 600 endel, men utifrån vad man skall använda den till. Bensin förb. ca 2,0-3,0l/mil ej exakt!?Man blir helt enkelt inte lika trött på den, det snacket om att man ej kan åka långtur med maskinen, det håller inte jag med om i alla fall. Jag har personligen beställt en Rev 440,2004. Men av den anledningen att jag skall köra lite tävlingar. Ps titta på Artic 440,2004,rykten om Lynx osv, detta är framtiden, det är bara att köpa läget. Sedan tror jag att tillverkarna kommer att nischa in sig för att inte bli så lika, och det är väl bara roligt för oss konsumenter. och framför allt att dom pressar varandra till bättre o effektivare produkter. Lycka till med ditt köp, maila mig om du vill köpa en. Har en kanon fräsch maskin med extra utr. för 8000:- 70mil nyskick