Hur är rx-1 i lössnö?

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Hur är en rx-1a att busköra med i diken och hoppa med tex?
Tycker den ser så tung ut när jag sett den på butiken samt lyft i den,eller är den en renodlad lakerunner?
 
E

ejwbegysv

Ja om du läser senaste Snowmobile så sågar dom den rejält på alla fronter förutom raggningsmöjligheterna..

Har själv kört den och tycker den är en mardröm, både i och utanför spåret...
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Men hallå!!, en kille med en summit 800x, anser att RX1:an är en mardröm på led???
-Öh.... okey!!
Man undrar ju hur killen vill att en skoter ska vara på led??
Döremot så håller jag med om att den inte är bra i lössnö....
 
E

ejwbegysv

Har inte sagt att Summiten är en dröm på led eller?


 
J

Jasså

Det verkar vara en konstig tidning som du köpt, för inte kan då jag läsa att dom sågar en RX-1. Dom skrev om RX-1 Mountain och den tycker jag fick rätt ok betyg för vad den är. De skrev väl nåt om att man inte kunde jämföra den med de värsta bergsklättrarna med två taktare. Men att det var en bra maskin för vad den är. Värdens enda 4-taktare för lössnö.

Du ska inte skriva en massa skit som inte är sann!! Vem känar på det
 
E

ejwbegysv

Sorry det var om RX1 MM dom skrev.. och det var inte mycket possitivt om den :)
 
J

Jasså

Jo och det var inte senaste numret utan det var förra säsongen. I år tyckte jag artikeln om årets RX1 mtn var mer nyanserad. Blev väl så efter dom nya ägarna.. Ja har själv kört MM och inte var den så dålig som du påstår. Tycket den va rolig iofs kändes den lite bänglig men ändå. bra skjut var det iaf
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
Ja tidningar kan man kanske inte alltid lita på,får försöka att prova en själv men det är inte så lätt då det inte dräller av dem efter lederna jag kört efter.
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
jag har provat en RX-1 mountain både på led och i lössnö, och kan säga att efter leden var den komfortmässigt mycket fin, i lössnö kändes det att den var tung men gick faktiskt fint ändå, inte alls så hemsk som en del säger, den vanliga har jag bara provat på led och det enda jag reagerade på var att dämpningen var mjuk, men den kanske bara var dåligt spänd.
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Jag och ockelbo har ju diskutaerat det har nagra ganger och overens blir vi inte. Jag korde mountain och den var javligt oskon och framtung, vagade mig inte ens ut i den riktiga lossnon for den sjonk direkt bara det var litet lager mjuksno. Hade garanterat kort fast direkt dar jag latt kor med indyn.
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
det kanske har att gör med att du bara körde typ 100 meter med den, hadde du kört ot i den riktiga lössnön kanske du hadde känt att den inte var så hemsk, och jag tror inte att din gamla indy 500 går bättre i snön än en RX1 mountain, jag måste prova din indy ordentligt i vinter så får jag känna.
 
E

ejwbegysv

Har provkört den ett flertal gånger och jag tycker den är väldigt vinglig och framtung,... Tycker inte heller om motorbromsningen.. men det är väl bara en vanesak..
 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
men du vad korde du da 200m isf? Jag tror att bada skulle behova kora den mer, men oskon var den... Var du ut i djupsnon tokfan? :)
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Jasså påstår du att rx-1 :an är världens enda fyrtaktare för lössnö ? går ju förfan knappt på led... 59 yeti är end 4-takt för lössnö
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
jo ockelbo var ut i djupsön på myrn som var en bit in i skogen. Vad jag minns såg den ut som en blåval som kommer upp för att hämta luft där han for omkring på myren. så fort han släppte gasen sjönk fronten ner nästan under snön å när han gasade så kom den upp igen så de märktes att den har potential å skotta snö.men tung och asig såg den ut. Jag körde den dock aldrig så jag ska inte säga förmycke.
 
J

jää

Den är väldigt bra på att ta sig dit den själv vill i alla fall
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
>men du vad korde du da 200m
>isf? Jag tror att bada
>skulle behova kora den mer,
>men oskon var den... Var du
>ut i djupsnon tokfan? :)

jo jag var ut i lössnön, jag var ju iväg efter leden som går innåt skogen, där fanns en myr som jag var å körde en sväng på, och den går bra så länge man håller lite gas, annars motorbromsar den ju så mycke så att den vill dyka, men håller du gas...inga problem. och jag tror fortfarande inte att din indy 500 är bättre i lössnö.