HPS Produkter i Svergie?

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Kanske fel ställa att lägga tråden på men.. Någon som vet av att man kan köpa HPS produkter i Svergie? Typ slutburkar. Eller är det USA som gäller?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Åter en till som försämra skoterhobbyns anseende med slutburk. Lägg pengarna på något vettigt istället är mitt råd.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Var inte din åsikt angående slutburkar ja frågade om :)
Nej, men det är tillåtet att lufta åsikterna och möjligtvis upplysa om medaljens baksida.

Baksidan: Medveten om att en stor del av lobbyn MOT skotrar och som har kraft nog att totalförbjuda skoteråkning, stör sig på (o)ljudet från maskiner med s.k. slutburkar.

Vad vinner man förresten med en sådan? Effekt? Bromsa före och efter så får du fakta. Möjligtvis en blygsam höjning på ett par-tre hk, men oftast ingenting eller snarare en effektsänkning. - Knappt mätbart mao.
Viktbesparing? 3-5 kilo, kanske lite till. En skillnad som man måste vara proffs för att ha nytta av. - Till ett pris av flera tusenlappar.

Eller är det ljudet som du själv får stå### av? Enda som blir imponerade är fjuniga moppefjortisar och du själv.

Som skoterdebatten utvecklat sig gäller det att alla tar sitt ansvar för att vi fortsatt ska kunna åka (någorlunda) fritt.

Nej, jag föreslår precis som de många kunniga här på forumet, lägg pengarna på ett v-kit och du kommer att känna skillnad, inte bara det, skillnaden är mätbar.


Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Absolut får du lufta dina åsikter, men är redan fullt medveten om dom flestas åsikt angående dessa slutburkar. Men har "ni" samma åsikt angående folk som kör i naturen med pro open maskiner med dubbelrör och en aning högre db nivå?

Sen så väntar jag in att inkörningen ska bli klar så åker jag iväg med maskinen till knr killen i boden så ska han få fixa variatorn ☺

Nej, men det är tillåtet att lufta åsikterna och möjligtvis upplysa om medaljens baksida.

Baksidan: Medveten om att en stor del av lobbyn MOT skotrar och som har kraft nog att totalförbjuda skoteråkning, stör sig på (o)ljudet från maskiner med s.k. slutburkar.

Vad vinner man förresten med en sådan? Effekt? Bromsa före och efter så får du fakta. Möjligtvis en blygsam höjning på ett par-tre hk, men oftast ingenting eller snarare en effektsänkning. - Knappt mätbart mao.
Viktbesparing? 3-5 kilo, kanske lite till. En skillnad som man måste vara proffs för att ha nytta av. - Till ett pris av flera tusenlappar.

Eller är det ljudet som du själv får stå### av? Enda som blir imponerade är fjuniga moppefjortisar och du själv.

Som skoterdebatten utvecklat sig gäller det att alla tar sitt ansvar för att vi fortsatt ska kunna åka (någorlunda) fritt.

Nej, jag föreslår precis som de många kunniga här på forumet, lägg pengarna på ett v-kit och du kommer att känna skillnad, inte bara det, skillnaden är mätbar.


Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Men har "ni" samma åsikt angående folk som kör i naturen med pro open maskiner med dubbelrör och en aning högre db nivå?
Ja

Ska du absolut ha burk kör en SLP dom är dom tystaste vad jag förstår.
(aldrig ägt någon)
HPS Är vad jag förstår ganska hög ljudnivå och troligen därför den är populär på amerikanska forumena. Där verkar det som det är dom utan hår på bollarna som kör original burk medans det i sverige är dom utan hår på bollarna som måste ha slutburk :)

Men läser man lite till börjar även dom få restriktioner i deras fri områden delvis pga skotrarna är störande. Så även dom måste börja tänka till nu om dom vill fortsätta.
 

K Ström

Medlem
22 dec 2012
46
2
1
Sälen
Kom vi fram till om det va någon som sålde HPS i Sverige? Är jävligt sugen på att prova om dom verkligen bara ska låta 2db högre. Vill åt att förvaringsutrymmet under huven på axys rmk´n som i nuläget är obefintligt.