Hooks på Rave 800 -02 eller kabelproblem???

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Hej,

Kan man bara skära ut och sätta dit hooks på en Rave 800 -02?
De sa hos handlarn att det antagligen :confused: sitter elkablar inne i styret.
Vill ju har kvar den goa värmen ;)
Någon som vet på riktigt?
Någon som satt på några på sin?

Och vad skall man sätta dit för vinkel?
Hade 45 i vinkel på gamla polarisen och det funkade bra.
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Ja din skoter går kablarna tvärs över "hålet i styret" men du kan göra ett hål i gummit från sidan så du kommer åt att flytta på kablarna om dom är i vägen..
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Värmarna sitter väl innuti styret på den modellen, gör iallafall det på min -01, så dom lär bli ivägen för dina hooks..
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Japp, har inga hooks på min och tänker nog inte sätta dit några pga dom är så obehaglig
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Ett annat alternativ är att flytta om värmarna och dra kablarna på utsidan som de e på dagens maskiner :)
 

i440xcr99

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Borlänge
Japp, har inga hooks på min och tänker nog inte sätta dit några pga dom är så obehaglig
Jag behöver nog på min...
Var nyss ute och provade min Rave för första gången (5cm snö på åkern).
Det går ju knappt att hålla sig kvar!
SATAN I GATAN vad det gick :rock: !!!!
Värsta jag kört förut är min gamla POTATIS XCR 440 -99,
det här var en helt ny sport!

Ett annat alternativ är att flytta om värmarna och dra kablarna på utsidan som de e på dagens maskiner :)
Blir nog för avancerat för mig. Kör nog utan som Pitabroed.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
hej mitt exempel(byt styre köp nya handtag från kanske skoterbutiken.se eller peperformance.se och så köper du ett universial quad eller ett renthal eller nått "kopia" tex.team 10 eller ett sånt för 249:- typ och så kan du nog lägga på hooks lägg hellre nästan burk rem än hooks)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Hehe du får köra fast några gånger såru tränar till dig lite, alternativt så tar du spännband runt styret och bakom ryggen :)

Nej men dom går helt okej faktiskt, ett tips är att dreva ner om du inte redan gjort det. Har drevat ner min 5 kugg på lilla drevet och vilken dröm säger jag bara :)