homemade S-MOD

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Bara jag som inte är så imponerad av detta bygge? Hans första bygge verkar ju mycket finare!

Detta ser ut som ett indy hopplock... Helt avsaknad av utseende (vilket är mycket viktigt i mitt tycke),,, Men han är duktig hantverkare!
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Bara jag som inte är så imponerad av detta bygge? Hans första bygge verkar ju mycket finare!

Detta ser ut som ett indy hopplock... Helt avsaknad av utseende (vilket är mycket viktigt i mitt tycke),,, Men han är duktig hantverkare!
We are 2..
Helt klar duktigt gjort, men den ligger på top 10 av de fulaste byggen jag sett...
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
vadå har ni hellre en skoter som är snygg än en maskin som går att använda?
Hållet med metso, en snygg maskin går väl att använda!

Asker, bamsegrill, bcool o metso med mera är väl bara några exempel på det?
Sen nej, kan man inte kombinera både användbarhet och utseende så är jag inte så jätte imponerad, speciellet inte om han lagt ner över 800 arbetstimmar på den.. Borde han kunnat lagt ner åtminstonde 50 på utseende! :)
 
Last edited:

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
måste hållamed yamaha_nisse.

såg den på motorveckan i lycksele i sommar, och visst är det ett fränt bygge men han hade ju kunnat ge den ett någolunda utseénde.
åtminstonde fixat en huv med passform.

däremot saaben (samma som byggt den?) blev jag riktit imponerad över :]
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Så vidrigt ful ! Visst nog säger man "Funktion före utseende", men lägger man ner så mycket tid så inte hade det tagit så lång tid extra att fixa LIIITE passform på delarna.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Jag brukar vara met metso för det mesta på sådana här punkter. Men då sundelin är enligt mig enda i hela sverige som byggt en egen snöskoter, så måste jag säga att det är förbannat bra gjort, och den ser helt okey ut då han bara byggt den i garaget utan nå designteam eller annat som sätter stopp för olika ideér.

Enda jag hakar upp mig på är att han använde en befintlig bulkhead (delar av)...

Men det skulle helt klart vara kul om fler än herr sundelin skulle våga bygga eget. Finns det ens någon på detta forum som gjort de? dom som mrballz snackar om är ju rätt coola, men alldeles för mkt köpta delar för att kallas hemmabyggd skoter.

Någon?
 

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Sen tror ju jag att han lagt mer tid på att få ihop den o funka istället för att den ska vara snygg, o den är väll inte klar än? Lär nog bli förbättringar o finputsning på den också skulle jag tro.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
måste hållamed yamaha_nisse.

såg den på motorveckan i lycksele i sommar, och visst är det ett fränt bygge men han hade ju kunnat ge den ett någolunda utseénde.
åtminstonde fixat en huv med passform.

däremot saaben (samma som byggt den?) blev jag riktit imponerad över :]
saaben är hans större bror som byggt..

jo den är inte snygg men fungerande =) inte många som byggt en skoter helt själv.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag brukar vara met metso för det mesta på sådana här punkter. Men då sundelin är enligt mig enda i hela sverige som byggt en egen snöskoter, så måste jag säga att det är förbannat bra gjort, och den ser helt okey ut då han bara byggt den i garaget utan nå designteam eller annat som sätter stopp för olika ideér.

Enda jag hakar upp mig på är att han använde en befintlig bulkhead (delar av)...

Men det skulle helt klart vara kul om fler än herr sundelin skulle våga bygga eget. Finns det ens någon på detta forum som gjort de? dom som mrballz snackar om är ju rätt coola, men alldeles för mkt köpta delar för att kallas hemmabyggd skoter.

Någon?

Han använde väl befintlig bulkhead, tunnel, undre à-armar osv...

Nej kolla in på snowperformance där finns de några som bygde egna rör-rams chassien som plasten passade på!

Sen Asker har ju bygd hela framvagn, bockat tunnel, egen topp, eget ja fan allt hehe...

Så nog finns de fler som lyckats bättre