holeshot-knapp på Sno Pro 440 -04?

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
tjena. undra bara en snabb sak,sitter det holeshot knapp på snopro 440 -04?
tack på förhand//oskar
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Sv: Sno Pro 440 -04

motorn går upp i varma och precis som ante sa så värmer den upp pipan=hela motorn är varm då. så att de inte är en kall maskin när du ska starta osv!
 

Hålloj

Välkänd medlem
21 okt 2008
142
0
6
Bonäs bränna
Sv: Sno Pro 440 -04

OT: (hoppas det går bra att jag lånar tråden). men vad är en holeshot knapp?
Mening med Holeshot-knappen är väl att du ska kunna hålla fullt i starten på en tävling..
Då det låter så ***** mycke från maskinerna runtom så vet du ju inte vad du har för varv på din maskin.. därför håller du inte holeshot-knappen och släpper just i starten och då kommer allt!
 

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
Enligt mig verkar ju ingen här ha kommit med en korrekt förklaring, såhär jag jag fått lära mig att de funkar( Om AC inte har på ett annat sätt ).

När man håller inne knappen så ändras tändningen så att det ska komma mer oförbränd soppa ut i pipan, hela explosion sker alltså senare, allt för att värma pipan. Sen ska man inte hålla fullgas( Ska tydligen vara skadligt ) utan man ska bara hålla nog med gas för att varva typ 5000 rpm och sedan släpper man den 5-10 sekunder innan starten så maskinen börjar gå rent igen, och när starten går drar man på fullt.

OT så vet jag inte om de sitter en sådan på en SnoPro 440 -04
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Holeshot-knappen är, som tidigare sagt, inget att likställa med LC.

'04an hade knappen ifråga.

Till 4T finns det en hel uppsjö med eftermarknadständningar med dessa funktioner (både respons och LC), mest känd är kanske MSD?
 
12 mar 2009
6
0
1
östersund
Ja de sitter Holeshot på 04, och den har funktionen att värma pipan så den är ordenkligt varm, man hör när de är korekt värme och håller man fullt så kan reedsen ta stryk då den baktänder och smäller, och man släpper den ca 10 sek innan start så den går rent. men rek ca 1/3 dels gas. och absolut inte göra de på kall motor,,, hopp o stutts,,:beer: