HO cylindrar på non-ho motor?

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Har en mxz rev 800 - 03 med spruckna cylindrar. Kan jag köpa HO cylindrar och slänga dit? Ska byta båda.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.639
802
113
Kramfors
Jeppjapp bara att smälla dit utan några krussiduller och då får du några fler hk närmare bestämt 131-134 ärliga bänkade hk. En ikke ho ger inte ens 130hk. Enda skillnad mellan cylindrarna är 2grader högre utblåsport på HO.

Men om du bara har sprickor från utblås mot de små wingportarna så brukar man kunna köra vidare utan problem. De sprickorna är väldigt vanliga på ikke som ho cylindrar. Om sprickan utvidgats in i borret slipar man bara ner den så den inte orsakar revor i kolven eller hakar i kolvringen. Men man slipar minsta möjliga och helst inte alls ber på hur elak sprickan är utåt i borret.
 

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Har sprickor i samtliga vattenkanaler. Ska se vad jag får tag på för cylindrar. Måste dom vara identiska eller kan man ha en ho och en icke ho?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.639
802
113
Kramfors
Har sprickor i samtliga vattenkanaler. Ska se vad jag får tag på för cylindrar. Måste dom vara identiska eller kan man ha en ho och en icke ho?
Sprickor i vattenkanaler skulle jag vilja ha förklarat vart de är för de har jag aldrig hört talas om på en skotermotor.

Du bör inte köra en vanlig och en Ho men de går såklart. Då måste du bestycka förgasarna olika en för ikke ho och den andra Ho bestyckning. Jag vet dock inte hur mycket som skiljer i best men de syns på reservdelslistor isåfall.
Inte för jag rek olika cylindrar men om du är en fattigjon och måste sätta dit olika så sätt isåfall Ho cylindern på variatorsidan.
 

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Nu var det inte direkt det de handlade om, snarare om vad jag hittar för kul för en vettig peng. Dom växer ju inte på träd precis. Fanns nå icke ho cyllar på ebay för 1800/st. Ingen som säljer fräscha ho cylindrar? Ska bifoga bild så ska du få se.
 
Last edited:

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Ja nog får du köpa och renovera dom, tjänar du säkert nån krona på, haha