HMK

Niklas M

Välkänd medlem
22 aug 2013
382
0
16
Umeå/Vilhelmina
Hej!

Ska skaffa nya skoter kläder och har bestämt mig för HMK hustler 2 jacka byxa kläderna :) och nu undrar jag vars i Umeå dessa går att få tag på då jag helst vill prova dem innan jag köper (känna på storlek, passform osv) någon som vet?:confused:

//Niklas M
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Hur är HMK Hustler i storlekarna? Jag är 173cm/70kg. Har just hittat en jacka på nätet till fyndpris!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Medium kommer att sitta som en smäck!
Du är en cm och två kg tyngre än mig, jag har en likadan och älskar den, helt underbar jacka!
Köpte den förra säsongen och använde den antagligen samtliga dagar förra året, oavsett om jag skulle på stan, ut i skogen med hunden eller köra snöslunga...tror tom den kom till användning när jag körde skoter. ;)
Slitstark som f*n är den också, har tappat en av knapparna i samband med en brottningsmatch mot en gran, men det är allt. Inga hål eller revor.
Granen vann matchen för övrigt.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Medium kommer att sitta som en smäck!
Du är en cm och två kg tyngre än mig, jag har en likadan och älskar den, helt underbar jacka!
Köpte den förra säsongen och använde den antagligen samtliga dagar förra året, oavsett om jag skulle på stan, ut i skogen med hunden eller köra snöslunga...tror tom den kom till användning när jag körde skoter. ;)
Slitstark som f*n är den också, har tappat en av knapparna i samband med en brottningsmatch mot en gran, men det är allt. Inga hål eller revor.
Granen vann matchen för övrigt.
Haha, attackgranarna är inte att leka med :D Nä men det låter som de är rätt normala i storlekarna då. Kör du med skydd Tobbe...?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Är det bara jag som tycker att hmk går från klarhet till klarhet?
Kläderna är riktigt snygga, dessutom sätter de bra. Men framförallt är det slitstarka kläder. Min jacka är inte så speciellt varm men om man bara har det i åtanke och tar en annan för kallare väder så går det bra.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag har som regel superunderställ och TekVest under, that's it.
Kändes lite tajt över axlarna första gångerna, men aldrig så illa att det hämmar körningen tycker jag.

Jag gillade tidigare Slednecks bomber serie, den som sedan blev Burandt's signatur serie, men Hustler sitter bättre på kroppen så länge man inte lider av 25 kg övervikt -inte riktigt lika "loose fit" helt enkelt, vilket iaf jag uppskattar. :)

Precis som Arjeplogarn säger så är dom lite unika i den här sporten med att det inte anses opassande att använda dom även vid andra tillfällen, utan att se ut som en påfågel...
Jag fick med en skinnjacka då jag köpte en ny Arctic Cat i slutet av 90-talet, den var verkligen motsatsen, där kunde tom en person som aldrig sett en snöskoter se att "här kommer en kille som kör Arctic!"
Det var kul det med, där och då...men så var jag 25 år yngre också.
(Hjälp så gammal jag blev helt plötsligt!!)