HMK Skor

D

Deleted member 9532

Jag vet inte om det är de nya skorna, eller ifall de går att beställa utan snörning, men www.duells.se har två olika HMK-skor.
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Bumpar å frågar: Har någon kört med HMK Cruiser skorna? Isf. hur e dom? Ser inte riktigt lika stadiga ut som de andra...
 

keeeka

Välkänd medlem
26 jul 2010
172
0
16
Gävle/Ockelbo
Piskar liv i denna stackars tråd. Funderar på att beställa hem ett par Pro Boa. Har hittat för runt 2000 från staterna då det lite snabbt räknat. Är dessa boots värda 2000, verkar ju som att folk är sjukt nöjd med dom. Det jag undrar är om jag kan få något bättre här hemma för två lax?
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Jag är då riktigt nöjd med mina och är inne på mitt andra par. Se till att få testa dem på något sätt innan du beställer bara eftersom de är väldigt små i storlekarna. Jag har ex. 43 i vanliga fall men runt 46 på HMK-skorna.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
är inne på samma spår som dej keeka, men känns som att man velat prova dom innan man gör nåt köp just på grund av storleks skillnaden och om dom verkligen är värda pengarna..
 

_tomas

Medlem
22 jul 2010
44
0
1
Matfors
jag beställde ett par Pro Boa med wire snörning från staterna.. 2500 inkl. frakt, tull osv.. alltså 2500 inkl alla kostnader.. :) Det tog ca 2 veckor från att jag la betsällningen tills dom var hemma hos mig
 
R

RevMan

Jag var nöjd med mina första Highmark men ett spänne gick av så jag fick nya på garanti. dom nya var inte lika bra blev ett veck i ena innerskon som gjorde sjukt ont efter en halv dags körning.
I vinter blir det Power Orginal Diablo med Boa wiresnörning.
Har inte fått hem dom än men dom verkar lovande. Innerskon såg ut att ha riktigt bra stöd.
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Hej, tänkte bara flika in här med en fråga. Hur mkt väger era HMK skor. Gärna stl 46 skulle jag vilja veta. Har själv ett par KLIM (den fetare modellen) Som jag tycker väger rätt mkt. Fast jag har inget att jämföra med.

Tackar för svar!
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Hej, tänkte bara flika in här med en fråga. Hur mkt väger era HMK skor. Gärna stl 46 skulle jag vilja veta. Har själv ett par KLIM (den fetare modellen) Som jag tycker väger rätt mkt. Fast jag har inget att jämföra med.

Tackar för svar!
Kommer du förbi får du klämma och känna på mina HMK
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Hur ser Power Orginal Diablo skorna ut?

Jag var nöjd med mina första Highmark men ett spänne gick av så jag fick nya på garanti. dom nya var inte lika bra blev ett veck i ena innerskon som gjorde sjukt ont efter en halv dags körning.
I vinter blir det Power Orginal Diablo med Boa wiresnörning.
Har inte fått hem dom än men dom verkar lovande. Innerskon såg ut att ha riktigt bra stöd.
 

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Hej!

Jag surfade runt och läste mig fram innan jag köpte mina Highmark med vanlig snörning. Min beställning gjorde jag från staterna och är super nöjd med skorna, gick upp 3 storlekar mot min orginal storlek vilket kändes sjukt men blev super nöjd.

HMK har inte längre någon återförsäljare i Sverige tyvärr. Har däremot sett att vissa handlare köpt på sig stora lager och säljer ut men vet inte vilka och om dom redan är slut.

Lycka till med skoköpet, Vill ni ha det "bästa!" köp er ett par HMK!
 

Danne_rmk

Aktiv medlem
28 feb 2009
66
0
6
Hej, ska köpa ett par HMK TEAM FOCUS BOA från staterna men vet inte vilken storlek jag ska ha. Har ca 41 på fötterna. vilken nr motsvarar min storlek? 8, 9 ,10? mvh danne