HMK one piece storlekar?

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
189 och 88kg. Kör med skyddsjacka under och har xl.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
fanzy

Är du nöjd med din hmk one piece? Har tänkt köpa mig en overall i vinter, står mellan tobe, hmk, fxr & jet wear =/

För mkt å välja på som alltid...

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
ja jo det är jag väl. gick dock hål i den vid knäet och när jag skulle laga den såg jag att gummimembradet på insidan tyget hade börjat släppa. på båda knäna. Vet inte om det är för att man kör med knäskydd eller vad det kan bero på.

Den har då hållit mig torr i alla väder vad jag kan minnas.
är väl egentligen bara att välja efter plånboken och smak. Har ju hört många som är nöjda med jetwear. Så den kan ju vara en prisvärd overall..

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
ja jo det är jag väl. gick dock hål i den vid knäet och när jag skulle laga den såg jag att gummimembradet på insidan tyget hade börjat släppa. på båda knäna. Vet inte om det är för att man kör med knäskydd eller vad det kan bero på.

Den har då hållit mig torr i alla väder vad jag kan minnas.
är väl egentligen bara att välja efter plånboken och smak. Har ju hört många som är nöjda med jetwear. Så den kan ju vara en prisvärd overall..
Jag kör också med knäskydd så det var ju negativt att höra.

Såg att fxr:s overaller har 3 års garanti, kostar kring 5000. Inte hört nått om deras overaller då fanzy?

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Jag kör med fxr's overall och är grymt nöjd. Provade både tobe och hmk overaller innnan och tyckte hmk kändes så "påsig" lite som en sopsäck, var den rätt på längden så var den skit stor runt midjan. Tobes tyckte jag nästan var skönast att köra i men dom hade stora kvalitets problem enligt mig. Då blev det en fxr maverick och jag kan inte klaga på annat än vikten. Den är ganska tung men de beror väll bland annat på att den har med lager än dom övriga. Så den är väll lite varmare.

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kan hålla med ovan om att min Hmk känns som en sopsäck. Då man är 189 lång så tänkte nog amerikanarna att man skulle va lika stor runt magen.
Är grymt sugen på att prova Fxr då Tobe inte känns som nått jag vill köpa av olika anledningar.
Hur håller Fxr i sömmar mm?

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Frågan är ju vad deras garanti täcker? För inom skotervärlden så verkar ordet "yttre påverkan" var en bra räddning för dom flesta märken.
Men Fxr overallerna så riktigt fin ut!

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Jag har absolut inga märken på mer än oljefläckar. Men har ju bara kört med den en halv vinter så det återstår att se. Men den känns väldigt rejäl.