HK-mattor och avgassystem

  • Trådskapare John Skidåkare
  • Startdatum
T

Toker å Kloker...

Hmm... Undra om man kan begränsa skidlängden till 110cm å.. å.. å.. endast vallnings fria skidor å.. å.. å.. 50cm stavar utan dubb... för tänk den stackars fjäll-lemmel som blivit tvångslobbotomerad av en stavspets!!! VA!! har ni tänkt på de???
Nä du John... Ta å kryp tillbaka in i din grotta igen du, å ta på hörselskydden så slipper du höra på när vi har kul...
MVH / :p
 
X

xc 600 98a

toker& kloker måste säga att ditt inlägg är helt rätt!!!...+att varför ska de vara på våra spår när vi inte får vara på deras..visserligen förstör vi mer.. men det borde ju respektera oss när de åker på leder jag betalt för??
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Som jag upplever detta är att dom skidåkare som går in på ett sånt här forum och försöker uppvigla sig lyckas rätt bra.
Men vi måste försvara våran rätt till det som vi älskar mäst, så att det inte kommer någon egotrippad diktator och ställer till det för oss.
Vi har tillräckligt med muppar inom vår egen svär till det!!!
 
J

JoppE

De juh för fan bara SNÖ..smälter ändå bort till våren...så då kan man ju ändå leka med den medans den finns kvar!!!!!!!
 
J

John Skidåkare

Jag skulle inte ha skrivit det här om det var så att jag åkte efter skoterleder, jag åker helt rakt ut i naturen, och det är ok att korsa spår, men att bara åka på skidspår för att jävlas, det är det som gör mig upprörd!
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
>Jag skulle inte ha skrivit
>det här om det var så att
>jag åkte efter skoterleder,
>jag åker helt rakt ut i
>naturen, och det är ok att
>korsa spår, men att bara åka
>på skidspår för att jävlas,
>det är det som gör mig
>upprörd!

Ja men det är ju ganska självklart. Hade jag gjort ett spår som jag senare vill använda och nån kommer och kör sönder det skulle jag också vara förbannad. Jag tror inte majoriteten av skoterförarna gör på det viset.
I övrigt tycker jag som flera andra att det finns ställen där det är skoterförbud, om man söker absolut tystnad kan man åka skidor där.
I norge har dom förbjudit skotrar just på grund av såna här saker.

 

christerljung

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Falun
..mm som skidåkare OCH skoteråker anser jag att John har minst EN mycket viktig poäng: Som skoteråkare har man tillgång till en best på ca 100hk och går i 130km/h. Att sabba ett skidspår eller på annat idotiskt sätt störa andra som gillar att vara ute i naturen är hur lätt som helst, DÄRFÖR MÅSTE BESTAN FRAMFÖRAS MED FÖRSIKTIGHET OCH HÄNSYN.
Om vi skoteråker inte begriper dt och lyssnar på klagomålen kommer GARANTERAT lagar och förbud sättas upp rejält mycket hårdare än nu. Säkert liknande som de har fått i Norge.
ps. Var ute på besök i en by på landet för några dagar sen . Snön låg 8 cm tjock och på sjön körde ungdomar fram och tillbaka på sjön, oavbrutet, det var ett konstant DÅNANDE över hela bygden.... skönt att man inte bor i den lilla lugna byn...

 

henke3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
32
0
0
Jag tror herr "john skidåkare" tar för personligt på skoterspårens attraktion till just hans skidspår. Det skulle faktiskt förvåna mig om några av mina skoteråkande kamrater skulle gå ut för att förstöra dina fina skoterspår. Om så är fallet så får man väl beklaga deras "förstöra andras snögubbar-mentalitet". Men likväl så är inte snön någons egendom som man kan lägga anspråk på. Varför detta hat till en grupp som vanligsvis inte prackar ner på/ eller lägger sig i andras intressen. Jag tror som många andra att du har blivit bitter på något enstaka rötägg, och sen drivit alla över en kant. Sen kan man välja andra vägar i naturen som inte är lika trafikerade. Sen tänker jag inte ens börja förklara hur dålig din idé med skrotade skotrar är. Det är skrattretande hur du ens kommer på tanken att skriva något sådant. Men lycka till med ditt skidåkande du.
 

T5

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Piteå Sverige
Drar du upp skidspåret efter en oskottad väg eller en bilbasväg i mitten och inte efter kanten så får du skylla dig själv om du är så otänkt. Har pratat med en gnällig löp-skidåkare som brukar använda "våran" väg till hemman´et till sitt skidspår, fram å tillbaka över vägen(genar i alla kurvor) vilket omöjliggör att man kan dra skoterleden i bredd med skidspåret utan att korsa eller följa skidspåret titt som tätt men det funkar bättre nu då han håller sig på en sida.
Jag åker också skidor i ospårad terräng å håller man sig bara till en kant så får man oftast ha det ifred.
 
S

skäggmasen

får inte vi ha vilka mattor eller hur mycket hästar som vi vill så möts vi på halva vägen då så ni får lämna termosen och stavarna hemma och ta på er snöskor i stället då.
 

Boyen

Välkänd medlem
1 jan 2000
300
0
16
Kiruna
Tyvärr lär du få leva med de som kör på dina skidspår.
De som gör detta har lika stor rätt att vara där som du, såvida det inte är på din egen mark eller i ett förbudsområde.
Du kanske har hört talas om allemansrätten.
 
T

The_slayeR

Visst är det idiotiskt att mosa skidspår till sin egen skadeglädje, det håller jag med om. Så mycket vett borde alla ha att de kör någon annanstans. Men det är fel att man ska förbjuda tvåtaktare och HK-mattor. Visst är dom inte så ekonomiska och de låter högt, men någonting roligt ska man väl ha. Köp dig en egen skoter så märker du hur kul det är! :D