HK antalet stämmer inte?

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Hästantalet när man säker på skoterguiden stämmer inte!!
Tex min skoter (edgex 700 -03) står det att den ska ha 133hk , men enligt Bilregistret så har den bara 123,76 hk
Och en Vmax-4 har enligt skoterguiden 151hk och Bilregistret säger att den har 134,64hk..
De skiljer ganska mycket..
Bara undrade varför står det att de e så mycket mer här på forumet än va de igentligen är??
 
E

ejwbegysv

Hästantalet när man säker på skoterguiden stämmer inte!!
Tex min skoter (edgex 700 -03) står det att den ska ha 133hk , men enligt Bilregistret så har den bara 123,76 hk
Och en Vmax-4 har enligt skoterguiden 151hk och Bilregistret säger att den har 134,64hk..
De skiljer ganska mycket..
Bara undrade varför står det att de e så mycket mer här på forumet än va de igentligen är??
Hej...

Ja du.. det är väl glädjesiffror kanske :)

Svårt för oss som modererar skoterbanken att veta exakta HK på alla skotermodellerna som finns :)

Men är det något som inte stämmer som du skrev här ovan så kan vi fixa till det...

bara att PM:a mig så fixar jag det.
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Hej...

Ja du.. det är väl glädjesiffror kanske :)

Svårt för oss som modererar skoterbanken att veta exakta HK på alla skotermodellerna som finns :)

Men är det något som inte stämmer som du skrev här ovan så kan vi fixa till det...

bara att PM:a mig så fixar jag det.
Hehe glädjesiffror.. =) jora fan, Vet nog många som skulle bli glada om dom hade 10-25 hk till i maskinen..:D
Dom enda jag har "hittat" är dom två ovannämda
 

Nygge

Välkänd medlem
7 feb 2005
118
0
6
vännäs
Jora det är många saker man undrar om det riktigt stämmer läste bland annat detta inlägg på Yamaha phazer 1989: har en som det är lite värre variator på, den drar 160 km/h, drog ifrån en srx 700 häromdan!

Hmm hans phazer är det nog mer gjort med än "lite värre variator" isånnafall...
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Jora det är många saker man undrar om det riktigt stämmer läste bland annat detta inlägg på Yamaha phazer 1989: har en som det är lite värre variator på, den drar 160 km/h, drog ifrån en srx 700 häromdan!

Hmm hans phazer är det nog mer gjort med än "lite värre variator" isånnafall...
Humm.. om jag inte minns helt fel så gjorde min exiter jag hade runt 150km/h å då räknar jag me att de va lite glädjemätare! nja en ddel saker kan man undra lite över!
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Bara lite.. Kan du inte kolla upp hur många hästar den hade engligt vägverket? Jag tror iaf enligt dom HK som kommer komma upp är de iprincip omöjligt o pressa ur 150km/h

Humm.. om jag inte minns helt fel så gjorde min exiter jag hade runt 150km/h å då räknar jag me att de va lite glädjemätare! nja en ddel saker kan man undra lite över!
 
E

ejwbegysv

Åk till Mulle på M-performance (eller någon annan) och gör ett dynotest så ser ni hur mycket hästar ni har.. Är lika fel på regbeviset tycker jag..
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Bara lite.. Kan du inte kolla upp hur många hästar den hade engligt vägverket? Jag tror iaf enligt dom HK som kommer komma upp är de iprincip omöjligt o pressa ur 150km/h
Har för mig att det va en 88-90Hk i 570cc, men jag ska titta om jag hittar papprena, men jag har för mig att jag kasta dom. men ganska säker på att de va 88hk. va iaf 87:ans jag hade så kanske nån annan som vet säkert.
 
E

ejwbegysv

Hur mycket va skillnaden när du/nån du kände gorde de??

Hmm.. ja vad var det nu...

innan byte av munstycken så var det typ 130hk... gick skit..
efter så var det 141hk... finns en film på min hemsida...

Orkar inte leta reda på regbeviset eller titta på vv.se men regnr är tjm 421 tror jag.
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Ett exempel är ju min SRX som jag hade, enligt VV så ska SRX:en ha 131hk, har hittils bara sett bromsningar som legat mellan 140-143hk, tex Snowrider bromsade en SRX i ett gammalt nummer där den lämnade 142,? hk... Så vad tillverkaren uppger till VV stämmer inte heller så bra alla gånger...
Kanske dom ibland uppger mindre effekt till VV för å hålla försäkringspremien nere??? Personligen har jag ingen aning om varför de är som de är!
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Jora det är många saker man undrar om det riktigt stämmer läste bland annat detta inlägg på Yamaha phazer 1989: har en som det är lite värre variator på, den drar 160 km/h, drog ifrån en srx 700 häromdan!

Hmm hans phazer är det nog mer gjort med än "lite värre variator" isånnafall...
Eller så var srx:en skuren