Hjälp V-kitt Viper

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Tjena har en Viper Mountain -04 och undrar nån som vet ett vettigt v-kitt eller en variator settup funkar lika bra ge förslag och sånt. Den över varar nu som dom skrivit på kn-racing så kanske blir bra med ett variator kitt annars viktar jag på den.
 
Last edited:

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
http://www.knracing.se/pp_variator.htm

Kopierat:
"Viperns problem är övervarvning. Motorn levererar maxeffekt vid 8500rpm, vi har sett
exemplar som varvar upp mot 9000rpm efter leden. Övervarvningen skadar inte bara
prestandan men ökar även bränsleförbrukningen. Genom att eliminera övervarvningen under
acceleration, så förbättras prestandan i alla situationer tillsammans med lägre förbrukning.
Kittet innehåller primärfjäder, sekundärfjäder, billet multi-angle helix, nitar och instruktioner."

Kostar 2575:- och då tillkommer säkert frakt :)
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Jag har ett kitt från kn racing. Dock finns det inget färdigt kitt till mountain. Så jag fick ett specialkit just till min maskin.. Jag gav 1600:- för vikter,helix och fjäder.. Är super nöjd med resultatet!! Blev en mycket piggare maskin över hela registret!
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
jo min varvar 9k typ. jo kollat på det kittet ganska billigt ochså, men tänkte ochså att det finns säkert inte till mountain modellen. Boggen77 men vad fick du för fjädrar (färger) helix (grader) och vikter (vikten på dom)? tack för svaren.
 

boggen77

Välkänd medlem
29 sept 2007
526
0
16
Mora
Fick en gul fjäder och vikter och grader på helixen har jag ingen aning om då jag lämnade in skotern och kittet till verkstan för att få det optimalt inställt på en gång.. Men ring dom på kn racing, jag fick jätte bra service och han visste precis vad jag skulle ha!