Hjälp troligtvis bränsleproblem!!!!

sledjerk

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Orsa Sweden
Jag har en summit 600 -01 som inte vill gå riktigt. Jag tog isär förgarana och rengjorde dem och efteråt vill den inte gå riktigt. När man trycker in gasen så nästan dör den och sedan går den på en cylinder och sen går den hur bra som helst på höga varv. Var in till m-performance (mulle) och skulle köpa nya membran till bränslepumpen som jag trodde spökade så sa han att dom hade aldrig bytt membran på en sådan bränslepump så han trodde inte det var felet. Han plockade fram munstycken så den skulle gå bra men det blev inge bättre. Har rengjort tanken och bränslefiltret och gjort rent förgasarna flera gånger utan att det blir nå bättre. Är det någon som har haft liknande problem eller tror han vet felet så skulle jag vara tacksam för svar.
 
1 jan 2000
14
0
1
RE: Hjälp troligtvis bränsleproblem

Ta bort insugsgummit och kolla efter sprickor. Har precis plockat ner en rave 800 -01 som betedde sig väldigt konstigt på tomgång men går bra på höga varv, det hade även lossnat gummibitar runt bladventilerna. Skandal !!!! eller ?
 

sledjerk

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Orsa Sweden
RE%3A Hj%E4lp troligtvis br%E4nslep

jo jag har sett att det har lossnat lite gummi på utsidan av reedventilerna men det kan väl inte göra någonting eller????
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
RE: RE%3A Hj%E4lp troligtvis br%E4n

Kolla dina gummin lite bättre för det kan bli väldigt dyrt annars, och det är viktigt att reedsena(bladventilerna) är absolut täta mot reedskorgarna.
 

rollzo

Medlem
12 feb 2006
46
0
1
Har du hitta felet?? har samma problem på min Mxz 800 -01 nu! tror det kan vara bränsle pumpen
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
sledjerk skrev:
Jag har en summit 600 -01 som inte vill gå riktigt. Jag tog isär förgarana och rengjorde dem och efteråt vill den inte gå riktigt. När man trycker in gasen så nästan dör den och sedan går den på en cylinder och sen går den hur bra som helst på höga varv. Var in till m-performance (mulle) och skulle köpa nya membran till bränslepumpen som jag trodde spökade så sa han att dom hade aldrig bytt membran på en sådan bränslepump så han trodde inte det var felet. Han plockade fram munstycken så den skulle gå bra men det blev inge bättre. Har rengjort tanken och bränslefiltret och gjort rent förgasarna flera gånger utan att det blir nå bättre. Är det någon som har haft liknande problem eller tror han vet felet så skulle jag vara tacksam för svar.



Troligtvis har du gjort något fel när du plockade ihop förgasarna igen.
Du verkar ju ha fått problem sedan dess.
Kolla så du inte har vänt på någon flottör!

Går att vända fel på vissa förgasare och då kan underliga symptom uppstå!