Hjälp till val av skoter

Hosse

Aktiv medlem
28 nov 2014
80
0
6
Oslo
@baconberra: Kul!:) Har du en skoter som passar mig så säg till:)

Annars, nån som har tankar om dom skotrarna jag länkade till?
 

baconberra

Välkänd medlem
9 feb 2012
344
1
16
Nordanstig
Du kan kolla om du hittar en polaris widetrack samma motor som supertracken fast vattenkyld bredare band dock något kortare annars är dom väldigt lika dom har även hög låg back.
 

baconberra

Välkänd medlem
9 feb 2012
344
1
16
Nordanstig
polarisen är en sport skoter och är byggd för en grej och det är ledpiskning och är värde löst utanför led.
articaten är en touring med halv lång matta är något bättre i lössnö än en sport skoter men inte mycket.
Dock har jag aldrig kört articcat så kan inte säga något om kvaliten på dom själv.
utiity för mig är skotrar med längre eller bredare band än touring och växelåda och drevad och viktad för lägra hastigheter men mer kraft articcats model av utility är bearcaten då den har växellåda och bredare band
 

Hosse

Aktiv medlem
28 nov 2014
80
0
6
Oslo
@baconberra: OK, tack! Får den Lynx ranger king i Hudiksvall till 15.000, men den har inte elstart och mattan har lite sprickor. Kan nån tipsa mig om andra skotrar i samma klass och prestanda? Sjukt få Lynx ranger king till salu..

Mycket tacksam för svar. Bör köpa i helgen egentligen..
 

Hosse

Aktiv medlem
28 nov 2014
80
0
6
Oslo
Tack! Vad är gemensamt med dessa? Brett och långt band? Annat? Bör jag se på luft eller vattenkyld motor egentligen?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Luftkylt har lägre effekt, ca r
40-60 hk = inte så roligt.
Vattenkylt högre effekter, upp till 177 hk som på Arctic Cat Pantera 1000 = jätteroligt.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

Hosse

Aktiv medlem
28 nov 2014
80
0
6
Oslo
Sjukt dårligt utval i min prisklass. Bör jag köpa den i Hudiksvall utan elstart, eller gå upp nån tusenlapp? Vad kan jag få då?
 

baconberra

Välkänd medlem
9 feb 2012
344
1
16
Nordanstig
http://www.blocket.se/gallivare/Lynx_Ranger_King_500__96_57334402.htm?ca=5&w=3

Jag har haft en bunt olika skotrar och bara en med elstart som jag inte viste att den fanns när jag köpte skotern jag drog alltid i gång den när den var kall och andvände bara elstarten när jag hade passagerare typ.
Så jag tycker att det är en onödig lyx men skönt att ha.Bara man ser till att skotern har primer så brukar man få igång dom på 2-3 drag när det är 10 minus om motorn å övriga delar är bra men back kan vara behändigt att ha rädat mig många gånger då man ploggat i en meter puder med skotern så baka man en meter sedan körde man över plog vallen.
Samanfatnings vis köp hällre än fräch skoter utan elstart än en sunkig med elstart.
 

Hosse

Aktiv medlem
28 nov 2014
80
0
6
Oslo
Oj. Den var billigare ja. Hur många hästar är det egentligen i dom där? Går det nåt alls?:)

Undrar om jag går för en sån där Lynx. Är väl tidigare Ockelbo va?:)