hjälp... skoterval

Yamaha_4_life

Aktiv medlem
15 mar 2006
50
0
1
I Lössnön :) I mellansverige
hej, jag är en kille på 17år som funderar på att köpa en snöskoter "leksak"

jag är inte ute efter en sönder trimmad 440 lr nått sånt, utan en seriös led och lössnö maskin. Jag vill inte börja skruva det första jag gör innan jag ska ut på en tur med familjen

Mamma och Pappa har varsin RX-1 warrior och vanlig, skulle gärna vilja hålla samma klass i klöset om det går men jag sätter absolut inget krav.

va till en början intresserad av en srx 700 -00 men den värkar inte ha fått smeknamnet "snöankare" för intet... sen sägs det att det ska vara dålig fjädringsväg i dom.
skulle vilja kunna dra med den också.

sen är det ju ingen nackdel om den har några hk, och höga kammar så att det går att burka runt lite och ha kul:)

välldigt tacksam för alla svar och/eller tips

Tack på förhand
MVH _Yamahafreaken

p,s lånat detta acc av pappa så det är inte samma person utan hans son:p
 
Last edited:

Yamaha_4_life

Aktiv medlem
15 mar 2006
50
0
1
I Lössnön :) I mellansverige
HK mattan skrev:
Du har vell köpt 2 skotrar nu lr? mxz 700 å en yamaha?! Som du skulle ha dubbeldyna till nu lr? Ha'de
Japp, yamman är är (återlämnad pga lögner vid inköp) Mxz:an är kvar där den är
brorsan åker på en gammal phazer sedan fyra år tebax så nu har han bestämt sig för att byta...
så det är ej många skotrar på min gård... men det kommer att bli:)
Ps mamma och pappa köpte varsin rx-1:a förförra sesongen
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
ja tycker du ska testa en SRX Mountain 700 eller om den får kosta en slant till så tycker ja en SXViper 700 ER. där har du 2 förslag me motor och den ena är en ``lössnömaskin´´ inget nedsätande menat men` ´ utan bara för att rama in de:rolleyes: