Hjälp! Redigeringsprogram för GoPro kameran!

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Hejsan,

Är det någon som vet eller kan rekomender ett enkelt program som funkar och inte är så komplicerat för att för det första klippa ner filmer men även sammanlänka och köra ner dem i slowmotion mm:blink:
Har inte all tid ivärlden så har inte tid och ork att sätta mig in i något stort komplicerat program med mycket effekter mm.
Har försökt med windows movie maker som jag hört någon annan använt men där går det programet tar ju inte imot mp4a formatet som det blir i kameran. Går att konvertera antar jag, eller?

TIPS tack:blink1:

Tack på förhand!
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Jag använder Pinnacle 14 om jag bara ska redigera snabbt. Det är riktigt enkelt och smidigt program. Dock väldigt begränsat i renderingen, inget HD stöd. Annars kör jag Sony Vegas proHD för att kunna rendera HD filmer och använda mer avancerade effekter.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
894
113
Stora Blåsjön
Själv använder jag iMovie, men då måste du skaffa en bättre dator.
Väldigt snabbt och enkelt men går ändå göra rätt snygga filmer med det... dock inget jag brukar orka göra :)
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Tack för snabba svar:) Men nu har jag inte testad ens men har ju MAC hemma och har inte testat IMovie där än men fått för mig att inte det programet tar mp4 heller???

Tjabo, vad kostar sony vegas programet då?
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Tjabo, vad kostar sony vegas programet då?
Ca 5000;- för Pro9 och ca 7000:- för pro10. Det är ju trots allt semiproffs program.

Senaste Pinnacle studio 15 finns i 3 olika versioner beroende på vilka behov du har, men det bästa i den serien får du för 1200:- Väldigt lättanvänt. http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=studio15ucoll
Adobe premiere för du för runt 1000:-, finns otroligt mycket plugins och kringprogram till Adobe serien

Ex. på ÅF http://www.cyberphoto.se
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Lyfter tråden lite :)

Funderar på att skaffa Pinnacle Studio för att editera. Vilken version skall jag satsa på? Är det som med allt annat bara köra på den senaste ;)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Märkte att dessa program kräver mera än vad jag har i datorn...så det blir först att köra nån uppgradering på datorn :)
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Sony vegas är ett bättre program än pinnacle men dock så är det svårare att använda.
Skulle välja vegas då det inte tar så länge att lära sig med hjälp av alla guider som finns på youtube och du tröttnar ganska snabbt på pinnacle då det är ungefär lika lätt att använda som windows movie maker:)
Finns ju 30 dagars versioner som du kan prova, du kan ju först börja med pinnacle och när du sedan kan det så är det ju bara att hoppa upp ett steg till vegas!