hjälp! oljepump 670 lynx -98

i HATE phazer

Välkänd medlem
Hej

nu är det någe fel på LYNX-en jo det är sant eller mer troligt har jag gjort fel med nånting...

Kan börja med att säga att den har dragit väldig mycket olja en längre tid, och nu till slut blev det så mycket att den släckte stift... så idag gick jag ut för att justera in oljepumpen alt går bra till jag ska starta den den startar men går mycket dåligt bara på en och om man testar att köra frammåt dör den efter ca 10 meter så måste man släppa på gasen å gasa lite bara så går den men väldigt ojämnt...

jag kollade så alla slangar satt rätt på förgasarna å det ska stämma, men den trycker ur sig nån svart sörja, sån som man brukar kunna få på grenröret och om det läcker nånstans å den trycker ur sig väldigt mycket av det också, är väldigt säker på att det inte är toppackningen då den inte drar nått sånt ...

antingen är det nått med förgasarna som är fel eller nått med pumpen, men det kan ju vara nått annant också...

alla teorier är varmt välkmmna, ska eventuelt imorrn koppla ur oljepumpen å testa...

MVH//Martin
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
dåligt med hjälp här hörrni... men kan ha löst det själv, tog bort gasarna och stifte å röck å den släckte ju stiften direkt tände än gång så när ja tog bort gasarna å röck kom det bensin och en salig blandning ut ur insuget ur själva slidmatningen eller visste är det den?... men det kom nästan bara på den högra cyllen (om man står på skotern) lika på det högra stiftet kom det mycket mera bensin än det högra och det va inte bara som när den kan bli sur utan det va bra mycke nästan matskedar å de nibskade inte ju mer ja röck...

så antingen är den en ring som gått ska testa med komp mätare snarast möjligt...

men om det inte är det vad kan det vara då?, man är väl tvungen att riva vilket som gissar jag:(?
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
hmmm det du skrev så tyder det ju på att kolvringen har gått.. men kolla iaf att den inte får tjuvluft.

nå mätt med kompmätare än?
 

Invader

Medlem
30 jul 2004
26
0
1
Har haft liknande symptom(fast värre) på min rave 670 -94 dvs att motorn tryckte olja. Ett tips jag fick var att en vevaxeltätning var dålig. Problemet med min var tyvärr mycket större än så men det kan ju vara en packbox på din.


Med mitt haveri i färskt minne så skulle jag vara nöjd med att bara behöva byta en pb även om det kan svida med att klyva vevhuset.
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
fixat sig nu, hadde gjort fel med en slang så ja fyöde ena vevhuset med bensin röck ur det sen var det bra..

Ett tag sen skar den hadde ställt oljepumpen för snålt eller rättare sagt den fungarade inte som den skulle, låter ialla fall bättre:p skar på vevlagren