Hjälp Nytro X-Ride turbo

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Hej !

Nu har man blivit med nytro turbo :ciao: , Dock ett litet "problem" när jag köpte den idag så ville han först inte starta hos handlarn, de sa att stiften var sura för att den inte få gå varm ordentligt utan att den startas och stoppats ? dom tog ur två stift och blåste dom torra, den startade sen men gick lite ojämt, men handlarn skulle skicka nya stift som jag får byta.

Nu när jag kommit hem så har jag testat den lite mer. tagit ut alla stiften och blåst dom torra, startar upp och den går bra tills den blir varm då vill den dö till och från på tomgång, fullgas och 3/4 gas inga problem alls ett JÄV** drag :eyebrows: . Så vad tror ni ? känns ju som att det skulle vara stiften är lite konstigt, verkar mer vara så att den får för mycket soppa på låga varv, funkar vid kallt pga av högre tomgång.

Någon som har några enkla tips och råd, har kollat runt lite på forumet och sett att den kan gå kattskit om vakkumslangar inte är täta, vart sitter dom ?

Är det inte enkelt fixat så får dom ta tillbaka den och fixa det, men tänkte om det finns lite enkla saker man själv kan prova så spar man in på lite resande.
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Liten uppdatering provade den mer idag, verkar gå OK så länge man inte pumpgasar på låga varv, det verkar den inte gilla, Hur fungerar T.O.R.S ? kan det vara den som glappar ?
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Liten uppdatering provade den mer idag, verkar gå OK så länge man inte pumpgasar på låga varv, det verkar den inte gilla, Hur fungerar T.O.R.S ? kan det vara den som glappar ?
Inte fel på T.O.R.S

Den bryter ju så att den inte går på mer än typ tomgång....

Sätter 1000 lingon på att den kommer gå bra när du sätter i nya stift...

Min 270 var lika dan tills man satte i nya stift...

Funkar inte med att bara blåsa dom rena/torka....

Sen är det skitviktigt att varje gång du startar den så måste den gå varm innan du stänger av den..
Är den varm så kan du starta och stoppa den hur ofta du vill.......

Men superkänslig så länge varmkörnings lampan lyser...
 

fsamuelsson

Välkänd medlem
15 nov 2010
668
0
16
Jörn
Uppdatering, funkar så där, bytt stift till nya men fortfarande samma problem dör på tomgång, dör startar den, dör igen kan få prova flera gånger innan den håller sig vid liv... hmmm tror att handlarn får ta tillbaka denna.
 
K

krickus

Jag menar ingenting, men med dem symtomen är bränsletryck det första man bör kontrollera.
 

XTX Turbo

Välkänd medlem
22 okt 2009
274
2
16
Ofan. Inte stiftena som var problemet.. Testa att dra isär den stora skarven mellan MCX boxen och orginal kablaget..Sätt i hop orginal kabelkontakterna utan MCX skarven... Så att skotern blir typ orgial...Inga problem att köra skotern så. Går typ som utan Turbo..Går den bra nu då kan felet vara i skarven.... Jag hade problem med stiftena i MCX skarven...