Hjälp med val av primär och sekundärfjäder 600 sdi

asdfghf

Medlem
2 jan 2013
6
0
1
Tja!

Jag har tänkt byta primär och sekundärfjäder på min Renegade 600 -08 och behöver hjälp med att komma fram till vad jag ska ha för fjädrar. Det jag är ute efter är ett högre inslagsvarv och att den ska bli rappare och hålla varven i snön bättre. Jag vill att den ska hålla runt 8000-8200rpm konstant vid max gas. Den är nerdrevad 2kugg och det sitter 44matta på, är detta något man bör ta hänsyn till då man väljer fjäder? Inslagsvarvet är nu på cirka 3800.

De jag hade tänkt mig är en rosa/lila (230/320) primärfjäder och en grön fjäder i sekundären (180/303). Kommer detta funka bra för mig eller kommer det övervarva? Vilket läge ska jag ha klickern på isåfall? Den rosa/lila primärfjädern kommer ge ett inslagsvarv på cirka 4500 om jag har förstått rätt.

Jag har även funderat på en grön/lila primärfjäder, vilket ger en ökning på 200-300rpm på inslagsvarvet, alltså cirka 4000. Vad ska jag isåfall ha för sekundärfjäder till detta?

Låter något av dom här alternativen bra eller finns det någon annan fjäder att rekommendera som skulle funka bättre för mig?

Visst sitter det TRA variatorer på dom här maskinerna eller är jag helt ute och cyklar?

Som sagt så har jag inte så stor koll på detta, så all hjälp uppskattas! :)